«Латання дір» іноді веде до інновацій
Макс МакКеон (Max McKeown) працює стратегічним радником у провідних світових компаніях, а також читає семінари на тему інновацій. Перу Макса належить шість відомих бізнес-книг, серед яких "E-Customer, an insight into evolving customer behavior", "Why They Don't Buy", "Unshrink". Остання його книга — "Правда про інновації" (The Truth about Innovation). Сьогодні ж він ділиться своїми власними спостереженнями, які стосуються кризи та нових можливостей, що відкриваються перед людьми під час рецесії. У статті, яка наведена нижче, він розповідає, яким чином незначні спроби покарщити продукт можуть вести до великих інновацій.
Макс МакКеон
(Max McKeown)
|
Більшість інновацій трапляються тоді, коли хтось прагне відшукати кращий спосіб виконувати ту або іншу роботу, яка має значення для нього особисто. Більшість спроб здійснити інновацію свідомо ні до чого не приводять. Втім, якщо співробітники у компанії намагаються щось виправити — "залатати діру" — тоді інновації стають природнім наслідком. І особливо помітно це під час спадів, коли люди намагають досягнути якомога більших результатів, використовуючи для цього мінімальні ресурси.
В Індії генеральний директор Tata Corporation виявив, що люди задовольняють свої потреби у транспортуванні небезпечним, хоч і досить креативним способом. "Цілі родини пересувалися на двохколісних скутерах — батько керував скутером, молодший син стояв попереду батька, а дружина сиділа позаду з малою дитиною на руках". Це дуже яскравий приклад "латання дір", яке виявляється необхідним через нестачу ресурсів, бюрократію або коли наявні рішення не задовольняють потреб людей.
Саме в Індії, щоб зекономити гроші та ресурси, було вигадано дерев'яні автомобілі, чиї двигуни були перероблені із водяних насосів. З одного боку максимальна швидкість, яку здатен розвинути такий автомобіль, складає всього 40 кілометрів на годину, а його гальма часто ламаються. А з іншого — вартість такого автомобіля — всього $1000. Тобто його можуть собі дозволити навіть люди з дуже посереднім достатком.
Знаючи про потребу індійців у транспортуванні, Ратан Тата (Ratan Tata) вирішив створити "безпечний та доступний автомобіль, який зміг би перевезти людей у будь-яку необхідну їм точку країни за будь-яких погодних умов". Тому він проголосив, що його компанія розробить, створить та буде займатися продажем повністю функціональних модерних автомобілів всього за $2500.
Через чотири роки його компанія представила найдешевший у світі автомобіль чотиридверний п'ятимісний автомобіль Tata Nano.
Таким чином, з допомогою інновацій та здорового глузду Ратан зумів зробити для індійського народу те, що у свій час Генрі Форд зробив для американців.
Тому швидкі виправлення та вдосконалення, основною метою яких є забезпечити реальні потреби користувачів, діють набагато ефективніше, ніж різноманітні опитування та фокус-групи. По суті, вони вирішують ті потреби, які існують вже давно і вирішуються споживачами всіма можливими способами. Іноді таке єдина мета таких інновацій — виконувати стандартні завдання більш ефективно.
За матеріалами "Quick fixes can lead to great innovations", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|