ІНСАЙТИ | Лідерство 9 березня 2010 р.

Відповідальне лідерство

Автор наведеної нижче статті Джон Уельс (John Wells) — президент Швейцарської бізнес-школи IMD — розповідає про відповідальність лідера в бізнесі та суспільстві.

Джон Уельс (John Wells)
Джон Уельс
(John Wells)
Причиною кризи у фінансовому секторі багато хто називав провал лідерства. Сьогодні керівники перебувають в пошуках більш відповідальних лідерів. Але що таке відповідальний лідер? Існує ризик занадто звузити це поняття і назвати відповідальним того лідера, який просто дотримується принципів корпоративної соціальної відповідальності. Втім, відповідальне лідерство — це більше. Відповідальне лідерство — це баланс між отриманням хороших (вигідних для компанії) результатів і вміння зробити це правильним (ефективним і чесним) способом.

Як отримати хороші результати

Основною ціллю будь-якої компанії є досягнення високої і стабільної результативності. Як цього досягнути? Успішні компанії фокусуються на тих ділянках роботи, які можуть генерувати найбільшу цінність і покладаються на зовнішніх постачальників у питаннях, які стосуються всього іншого.

Окрім цього, потрібно мати хорошу управлінську команду, яка змогла б забезпечити дотримання визначеної компанією стратегії.

Втім, навіть якщо компанії вдається відшукати свою ключову сферу і забезпечити виконання стратегії — це ще не значить, що вона неодмінно стане успішною. Адже сьогодні всім доводиться працювати у настільки мінливих і нестабільних умовах, що деякі компанії просто не встигають пристосовуватися. Їх руйнує інертність — найбільш фатальна корпоративна хвороба. Джек Уелч (Jack Welch) колись говорив: "Якщо швидкість змін всередині компанії є повільнішою, ніж швидкість змін ззовні — можна бути впевненими, що таку компанію очікує крах".

Відповідальне лідерство передбачає гнучку стратегію та гнучку команду лідерів, яка могла б підтримувати її. Але здатність організації до змін визначається також і бажанням та готовністю змінюватися людей, які працюють в ній. Тому лідерам необхідно не лише бути гнучкими самим, але й мотивувати до такої гнучкості всіх своїх колег та підлеглих.

Яким чином досягнути результати правильно

Більшість компаній, коли починають оцінювати своїх людей, приходять до висновку, що саме по собі досягнення результатів не є достатньою умовою для процвітання компанії. Яким чином вони досягаються — ось що має важливе значення для підтримання довгострокового здоров’я компанії. І тут на перший план виходить повага та прості принципи чесності і довіри, які повинні бути закладені в основу корпоративної культури.

Тому, якщо лідер знаходить спосіб досягнути підвищення якогось із важливих показників компанії, але при цьому зробити це таким чином, що від цього постраждає довгостроковий стан здоров’я організації — його не можна назвати відповідальним. Будь-яке недоброчесне маніпулювання ключовими показниками, яке ігнорує шкоду від таких дій — це і є безвідповідальне лідерство.

Прикладом такої безвідповідальності може бути наступна ситуація: уявімо, що керівнику вдається підвищити прибутки компанії (ключовий показник ефективності). Через 2 роки він зі всіма почестями виходить на пенсію, отримуючи неймовірні бонуси. Але ще через 2 роки ламається дуже важливий і надзвичайно дорогий верстат, на ремонті якого, виявляється, було зекономлено, за рахунок чого і вдалося досягнути позитивних показників прибутку. Насправді ж керівник лише нашкодив компанії, при цьому створивши ілюзію власної ефективної роботи.

Переваги чесності та довіри стають помітними, якщо дивитися на них із точки зору довгострокової перспективи. Адже всі ми — частина складної динамічної системи. Ми повинні працювати таким чином, щоб наша результативність залишалася на належному високому рівні як сьогодні, так і завтра. Якщо ж сьогодні ми прагнемо максимізувати результативність, знаючи, що це негативно вплине на неї завтра — тоді про відповідальність не може бути навіть мови.

За матеріалами "Responsible leadership", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Фриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавцівФриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавців
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)