Як визначити, що ви не турбуєтесь про своїх працівників
Ліз Раян (Liz Ryan), експерт із питань сучасних працівників, колишній HR-менеджер із рейтингу Fortune 500 та автор книги "Щаслива мережева діяльність: Віртуально-простий спосіб створити професійні стосунки" ("Happy About Online Networking: the Virtual-ly Simple Way to Build Professional Relationships"), розповідає, як визначити, чи втілюється на практиці твердження компаній, що люди — це їх основна цінність і актив.
Крилата фраза "Люди — це наш найцінніший актив" — перетворилася на штамп. У всьому світі, мабуть, не залишилось менеджера, який би не використав його по відношенню до своєї компанії. Топ-менеджери вважають за свій обов'язок надрукувати її на корпоративному плакаті і розвішати у коридорах компанії. А що? Фарба коштує недорого, а виглядає гарно.
Втім, у більшості випадків мрія так і не перетворюється на реальність, а люди виявляються найбільшою цінністю компанії тільки на папері! Нижче наведено кілька основних ознак, наявність яких вказує, що у вашій компанії також далеко не все гаразд з "основним активом"...
- Директор із розвитку талантів у вашій компанії навіть не входить до ради директорів. Або ж такої посади взагалі не існує! Якщо людина, яка відповідає за розвиток "найціннішого активу", звітує перед людиною, яка відповідає за не такий вже і цінний актив — фінанси, то є сенс задуматися, який із активів справді цінується у вашій компанії? Люди, чи все ж таки гроші?
- Рекрутинг виконує функцію "чорної діри". Резюме від найкращих кандидатів, які потрапляють у відділ управління персоналом компанії часто просто зникають у нікуди. При цьому людина зазвичай є тільки продовженням свого резюме. І навіть якщо ви є найкращим спеціалістом у своїй сфері, але якщо у вас немає привабливого резюме, написаного за всіма правилами сучасного копірайтингу — хороша посада вам "не світить".
- Відділ управління персоналом виконує функцію скорочення витрат. Варто замислитися, яка ціль стоїть перед функцією HR у компанії. Чи відповідає відділ управління за найм найкращих і найталановитіших спеціалістів і чи готовий він інвестувати достатні кошти для утримання та розвитку таких людей. Чи навпаки — перед ним стоїть мета забезпечити функціонування компанії при якомога менших інвестиціях, а на кожного дорогого спеціаліста дивляться як на "центр витрат".
- Найбільш критичні посади віддаються на аутсорсінг. Чи аутсорсите ви функцію комунікації між співробітниками, підтримку персоналу, тощо. Якщо відповідь на це питання ствердна — можна з абсолютною впевненістю говорити, що вислів "люди — наш найцінніший актив" жодним чином не стосується вашої компанії. Жоден спеціаліст, який сидить за 1000 кілометрів від вашого офісу і щодня відповідає на 40 дзвінків, не зможе забезпечити успішне функціонування та підвищення рівня довіри серед вашого персоналу.
- Відділ організаційного розвитку та відділ управління персоналом не пов'язані між собою. Жоден успішний HR не дозволить займатися розвитком та побудовою стратегії організаційного розвитку іншому відділу. Адже йдеться про роботу команди, тобто тих людей, за яких відповідає відділ управління персоналу.
Якщо вашій компанії притаманна одна чи кілька із наведених вище ознак — варто задуматися, наскільки успішно ви втілюєте у життя принцип "Люди — це наш найцінніший актив". Існує чимала ймовірність, що слова у вашій компанії розходяться з ділом!
За матеріалами "Six Signs You Don't Care About Workers", Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|