Як знаходити ідеї та успішно їх реалізовувати
Джерело: Mind
Генеральний директор компанії «Мішлен Україна» Марина Ляшенко ділиться своїм підходом до генерації та неодмінної реалізації нових яскравих ідей.
Одна з моїх улюблених цитат Вінстона Черчилля звучить так:
«Протягом життя кожній людині доводиться спіткнутися о свій «великий шанс».
На жаль, більшість людей піднімаються, ніби нічого не сталося, та йдуть далі. Отже, п’ять способів, що допомагають знайти ідеї для реалізації «великого шансу».
1. Визнач, що тобі важливо і як це зробити ще краще
Сара Блейклі (Sara Blakely) створила мільйонний бренд коригуючої білизни Spanx, бо прагнула ідеально виглядати і не змогла знайти товарі відповідної якості.
Андре Мішлен (André Michelin) створив гід зі списком готелів, кафе, стоянок та розповсюджував його безкоштовно у своїх шинних майстернях та на заправних станціях, бо найчастіше мандрівники цікавились у місцевих мешканців саме тим, де краще зупинитися та поїсти. Пізніше в гідах з’явився рейтинг ресторанів, які були позначені зірочками, спочатку — за цінами, а потім — за якістю кухні, що з часом стало еталоном якості.
Що з того, що тобі важливо, можна зробити краще, ніж воно є сьогодні?
2. Кради як митець
Остін Клеон (Austin Kleon) у однойменній книзі рекомендує наступний спосіб пошуку ідей:
- Визначи, хто тебе надихає, кого ти хочеш наслідувати та що копіювати.
- Почни копіювати те, що любиш. У кінці копії знайдеш себе.
3. Подорожуй
Найчастіше цікаві ідеї та рішення мені приходять під час подорожей. Мозок перезавантажується, нові місця та враження дозволяють подивитись на ситуацію під іншим кутом.
Цю думку також поділяє більшість моїх успішних знайомих.
4. Спробуй нове
Не залишай свої бажання без уваги. Склади список принаймні з 30-ти пунктів того, що хочеться спробувати, але завжди не вистачає часу.
Не здавайся, якщо на десятому пункті вже закінчується фантазія.
Захоплення Стіва Джобса (Steve Jobs) каліграфією стало за основу шрифтів та типографіки Macintosh. Хто знає, на що тебе зможе надихнути вивчення іспанської мови чи уроки з вейкбордингу.
5. Розширюй коло спілкування
Згідно з дослідженням Томаса Леонарда (Thomas Leonard), якого називають батьком коучингу, існує наступний ступінь впливу факторів на наш успіх: знання — 10%, спосіб мислення — 40%, оточення — 50%.
Місце, яке ми обираємо для життя, люди, якими ми себе оточуємо, більш значущі, ніж може здатися на перший погляд.
Як пише Олександр Кравцов у книзі «Наступний рівень», середній дохід 10 найближчих тобі людей приблизно дорівнює твоєму доходу.
Захоплення, настрій, рівень щастя та енергії 10 людей, з якими ти найбільше спілкуєшся, зазвичай відповідає нашому власному.
Нові ідеї приходять з новим світоглядом та новими знайомствами.
Щоб ідеї мали довге та щасливе життя, а не були поховані на кладовищі втрачених можливостей, Александер Остервальдер (Alexander Osterwalder) та Ів Піньє (Yves Pigneur) розробили дієвий та водночас простий і універсальний інструмент стратегічного управління — канву бізнес-моделі.
Канва бізнес-моделі складається з дев’яти блоків:
- Цільова аудиторія ідеї — хто наші клієнти, які вони, що для них важливо?
- Ключові цінності: які проблеми клієнта ми вирішуємо, у чому унікальність нашої пропозиції?
- Дистрибуція: через які канали зв’язку наші клієнти вже отримують аналогічні цінності та інформацію про них? Які є найважливішими та найефективнішими?
- Відносини з клієнтами. Які у нас відносини з кожним сегментом клієнтів?
- Прибуток. За що клієнти готові платити? За що вже платять?
- Ключові ресурси, необхідні для втілення ідеї.
- Ключові дії: для створення продукту, налагодження дистрибуції, створення відносин з клієнтами, отримання прибутку чи немонетарного результату.
- Ключові партнери: хто нам необхідний або може допомогти у втіленні ідеї — підрядники, постачальними, партнери з реалізації.
- Структура витрат, необхідних для реалізації ідеї.
Для коректного створення моделі корисно прочитати відповідну літературу або пройти безкоштовний курс на Coursera. Процес заповнення кропіткий, але дієвий для фундаменту успішної реалізації.
Крім того, відповідно заповнена канва — готовий інструмент для пітчу інвестору чи потенційного бізнес-партнера.
|