Проблеми поведінкового аспекту управління
Браян Ев'є (Brian Evje), консультант з питань управління та організаційної ефективності у Slalom Consulting, розповідає про проблеми, з якими доводиться стикатися керівникам, коли вони працюють над поведінковими аспектами управління.
Браян Ев'є
(Brian Evje)
|
Дуже довго ми були переконані, що спеціальні професійні навички (hard skills) та особистісні навички (soft skills) є взаємовиключними. Спеціальні навички орієнтовані на створення цінності, тоді як особистісні базуються на відчуттях і орієнтуються на управління.
У реальності ж навички управління не мають нічого спільного із "особистісними". Справжнє лідерство передбачає цілком конкретний набір спеціальних навичок.
Визначення "спеціальних" та "особистісних" навичок
Спеціальними навичками ми називаємо ті, що так чи інакше пов'язані з нашою професією. Наприклад, розробник програмного забезпечення повинен знати мову програмування, а фінансовий менеджер — принципи обліку та аудиту. Це і є "спеціальні навички".
Особистісними навичками називають поведінкові фактори взаємодії між людьми, які іноді впливають на ефективність виконання робочих завдань. Якщо розробнику ПЗ необхідно взаємодіяти з колегами для того, щоб створити певний продукт, то тут можуть брати участь його особистісні навички.
Таким чином, спеціальні навички гарантують, що робота буде виконана, а особистісні, що робота буде виконана добре. Лідерство, в свою чергу, передбачає комплексний підхід до обидвох типів навичок.
Спеціальні та особистісні навички лідерства
Лідерство має свій набір спеціальних навичок, таких як здатність аналізувати дані, приймати вчасні та якісні рішення чи встановлювати завдання і пріоритети.
З поведінкової точки зору лідерство вимагає надзвичайно високого рівня навичок взаємодії з іншими, їх мотивацію та оцінку, а також стимулювання інших до ефективної роботи в групах.
На жаль, багато лідерів не до кінця розуміють об'єм своєї відповідальності і потрапляють у пастку "нелідерських" завдань — тобто починають виконувати роботу, яку повинна виконувати їхня команда. Мікроменджмент — яскравий приклад такої "нелідерської" роботи.
Як покращити лідерські навички
Лідерство — складна професія, оскільки взаємодія з людьми завжди складна. Нижче наведено три поради, які допоможуть вам покращити свої лідерські навички.
1. Не забувайте, що міжособистісні навички дуже важливі. Працюйте над розвитком своїх міжособистісних навичок і пам'ятайте, що для ефективного управління людьми, вам спершу потрібно навчитися керувати собою.
2. Переосмисліть своє розуміння "спеціальних" та "особистісних" навичок. Запитайте себе: "Як я визначаю та розвиваю свої спеціальні та особистісні навички? Чи зберігаю я фокус на сфері відповідальності лідера, чи часто виходжу на територію, за яку повинні відповідати мої підлеглі?"
3. Не відмовляйтесь від допомоги. Іноді складно визначити, як наша поведінка та звички впливають на інших. Щоб відповісти на це непросте запитання, вам з великою ймовірністю знадобиться хороший наставник.
За матеріалами "Why Executives Are So Bad At The Behavioral Side Of Management", Business Insider.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|