Три ключові лідерські навички для 2025 року
Головними навичками 2025 року будуть ті, що забезпечують виразну людську перевагу — якості, які технології не можуть повторити і які продовжуватимуть диференціювати команди та організації. Тоні Фурньє (Tony Fournier), регіональний директор Insights, глобальної компанії з розвитку персоналу, поділився трьома основними лідерськими навичками, котрі варто розвивати у цьому році.
Ментальна доступність
Для багатьох лідерів успіх вимірюється відчутними результатами та ефективністю. Проте однією з найважливіших навичок у 2025 році буде ментальна доступність — здатність бути повністю присутнім. Хоча бізнес-вимоги часто беруть гору, постійне надання пріоритету результатам, а не людям, може призвести до того, що лідери будуть відірвані від одного з найпотужніших активів — своєї команди.
Бути ментально доступним означає знаходити час для уважного слухання та щирого залучення до зворотного зв’язку з членами команди, їхніх проблем та ідей. Дослідження Gallup відзначає, що працівники, які відчувають, що їх чують, в 4,6 рази частіше виконують свою роботу найкращим чином. Лідери, які не роблять цього, ризикують дати зрозуміти, що внесок їхньої команди не цінується або що працівники повинні вирішувати проблеми самотужки. З часом це підриває довіру, перешкоджає відкритій комунікації та знижує моральний дух. І навпаки, команди, які відчувають, що їх чують, із більшою ймовірністю привносять свою найкращу енергію та ідеї в роботу. Вони відчувають психологічну безпеку, щоб впроваджувати інновації, не боячись критики.
Лідери, які надають пріоритет ментальній доступності, розвивають міцніші зв’язки, зміцнюють довіру та створюють підґрунтя для особистого та організаційного зростання. У 2025 році створення простору для справжньої взаємодії зі своєю командою буде настільки ж важливим, як і досягнення квартальних цілей.
Глибокий особистий аналіз
Найкращі лідери 2025 року не лише вмітимуть слухати інших, але й прислухатися до себе. Глибокий особистий аналіз передбачає роздуми над власною поведінкою, розуміння того, як вас сприймають інші, і внесення змін, щоб краще узгодити свій стиль лідерства з потребами команди.
Це виходить за межі базової самосвідомості. Йдеться про чесну оцінку того, як ваші дії впливають на команду. Наприклад, ви можете вважати себе рішучим і владним, але ваша команда може сприймати це як домінування. Або ж ви прагнете до справедливості та співпраці, але ненавмисно змушуєте свою команду бажати більш жорсткого керівництва.
Дослідження Harvard Business Review підкреслює, що лідери, які регулярно отримують фідбек і діють відповідно до нього, демонструють на 20% вищий рівень залученості команди.
Багато лідерів настільки зосереджені на досягненні результатів, що рідко зупиняються, щоб подумати про те, як вони впливають на інших. Проте розуміння того, як вас сприймають, і дії відповідно до цього розуміння — це потужна можливість для зростання. Такі інструменти, як 360-градусний зворотній зв’язок, пропонують структуровані способи отримати цю безцінну інформацію. Використовуючи зворотний зв’язок і здійснюючи цілеспрямовані зміни, лідери можуть підвищити згуртованість команди та сприяти створенню більш інклюзивного середовища для співпраці.
Адаптивність
Оскільки темп змін прискорюється, адаптивність залишатиметься наріжним каменем ефективного лідерства. Це здатність змінювати стратегії, сприймати невизначеність і креативно реагувати на нові виклики. Звіт McKinsey показав, що організації, очолювані адаптивними лідерами, в 1,5 рази частіше перевершують конкурентів у періоди потрясінь. Адаптивні лідери залишаються відкритими до нових перспектив, вчаться на невдачах і коригують свій підхід, не втрачаючи при цьому з поля зору довгострокові цілі.
У світі, де все більше домінують автоматизація та штучний інтелект, адаптивність виділяється як унікальна людська перевага. Машини можуть виконувати повторювані завдання, але тільки люди можуть впроваджувати інновації, взаємодіяти та пристосовуватися до нюансів ситуації. Лідери, які розвивають культуру адаптивності, дають можливість своїм командам процвітати в умовах змін. Це означає надання пріоритету зростанню, заохочення різноманітних перспектив і створення середовища, в якому цінується гнучкість.
Пропагуючи адаптивність, лідери забезпечують здатність своїх організацій не лише долати труднощі, але й використовувати їх як можливість для інновацій. Ця якість є не лише критично важливою для виживання у 2025 році — вона необхідна для процвітання у найближчі роки.
Перевага людського фактору
Хоча технології продовжують кардинально змінювати робочі місця, найважливіші лідерські навички у 2025 році будуть глибоко людськими. Ментальна доступність, особистий аналіз та адаптивність — це якості, які машини не можуть відтворити, але які визначатимуть лідерів, що надихатимуть, впроваджуватимуть інновації та рухатимуть успіх. Вступаючи в черговий динамічний рік, ці навички забезпечать командам відчуття підтримки, цінності та готовності відповідати на виклики світу, що постійно змінюється.
За матеріалами management-issues
|