Як створити плідний ґрунт для інновацій
Чому таким компаніям, як Tesla and Apple вдається те, що для решти залишається недосяжною мрією? «Вони перші скажуть вам, що справа не в доступі до якогось таємного банку мегаталантів, а в тривалій кропіткій праці над конструюванням культури, яка б надихала на творчість та провокувала революцію мислення», — пише в Inc. Майкл Шнайдер (Michael Schneider), фахівець у HR-сфері.
Майкл Шнайдер
(Michael Schneider)
|
Отже, як сформувати сприятливу для інновацій культуру? Для цього недостатньо додати слово «інноваційний» до декларації щодо цінностей вашої компанії. Потрібно докласти певних зусиль до формування атмосфери, яка б сприяла виникненню необхідних для інновацій умов. Ось шість засад, котрі потрібно реалізувати для того, щоб створити в організації екосистему інновацій.
1. Створити клімат психологічної безпеки
Найгірше, що можуть зробити компанії — це залучити талановитих людей, а потім позбавити їх будь-якої ініціативності, змушуючи підпорядковуватись вказівкам. Замість цього ми мусимо винайняти високопрофесійних фахівців, дати їм потрібні знання та забратись геть, забезпечивши потрібну свободу дій. Відоме правило «не зламалося — не рухай» — це найкращий спосіб перетворити працівників на роботів, які мислитимуть виключно категоріями звичних понять.
Ідеалом повинно стати формування середовища типу «дослідна лабораторія», де людей заохочують експериментувати та виходити поза межі того, що здається можливим. І найважливіше, слід зробити так, аби люди не боялися зазнавати невдач.
2. Усунути внутрішні кордони
Розділити колектив на групи, кожна з яких функціонуватиме на своїй «території», відгородившись від інших, — це найнадійніший спосіб вщент зруйнувати будь-які проблиски інноваційності. А тому створюйте культуру співпраці — середовище, де представники різних підрозділів могли б навчатись один в одного та продуктивно використовувати «запаси» накопичених компанією знань.
Навряд чи може бути щось дієвіше, ніж група талановитих дуже різних людей, які, відкинувши власні «вузькі» інтереси, працюють разом над досягненням спільної цілі.
Відоме правило «не зламалося — не рухай» — це найкращий спосіб перетворити працівників на роботів
3. Інвестувати в нові технології
Не варто очікувати, що працівники розроблятимуть досконаліші рішення, якщо матимуть застарілі інструменти. Ще гіршим є те, що якщо люди витрачатимуть багато сил та часу на рутинні задачі, в них просто не буде можливості для здійснення творчих пошуків та експериментування.
Автоматизуючи певні ділянки роботи, вкладаючи кошти в новітні програмні рішення, передаючи, якщо потрібно, деякі завдання на аутсорсинг, ви розвантажує працівників та вивільняєте простір для креативності.
4. Сформулювати сутність «чому?»
Щоб знайти сенс у своїй діяльності, люди мусять розуміти, чому саме вони роблять те, що роблять. Інакше звідки в них візьметься мотивація та натхнення? За рахунок чого ви зможете залучити їх до процесу досягнення того, чого прагнете досягти? А як взагалі в таких обставинах можна генерувати нові ідеї?
Варто прислухатись до поради популярного бізнес-спікера та автора Саймона Сінека (Simon Sinek), який сказав: «Якщо люди віритимуть у те, у що вірите ви, вони вкладатимуть у роботу кров, піт та сльози».
5. Скоротити шлях до прийняття рішення
Це стосується тих компаній, які мають зайві формальності та занадто складні процедури прийняття рішень. Слід спростити процеси таким чином, щоб люди, які мають життєздатні ідеї, могли б безпосередньо контактувати з тими, хто приймає відповідні рішення.
6. Інвестувати в майбутнє
«Майбутнє» означає «люди». Чимало з потрібних для розвитку бізнесу ідей вже знаходяться у сплячому стані в головах ваших працівників. Роблячи інвестиції в розвиток людей, ви створюєте умови, в яких вони можуть розкрити свій потенціал та випустити ідеї назовні.
Створіть сприятливе для інновації середовище і нові ідеї проростатимуть у ньому, як квіти
Ваші конкуренти можуть скопіювати практично все — інвестувати в ті ж самі технології та вивести на ринок аналогічні продукти. Але певна комбінація людських здібностей, вмінь та навичок — це те, чого не можливо відтворити. Тому ваш персонал є єдиним джерелом по-справжньому стійкої конкурентної переваги.
Людські творіння є продуктом середовища так само, як і те що ми спостерігаємо в природі. Розташована у східній Каліфорнії Долина Смерті вражає своїми пустельними пейзажами. Але інколи там випадає дощ і тоді мільйони квітів вкривають її велетенським різнобарвним килимом. Ніхто навіть би й не запідозрив, що десь у глибинах приховується життя в очікуванні умов, які дозволять йому прорватись назовні, вибухнувши небаченою красою. Створіть сприятливе для інновації середовище і нові ідеї проростатимуть у ньому, як квіти.
За матеріалами "How to Make Your Employees Think Outside the Box Every Day", Inc.
|