ІНСАЙТИ | Система цінностей 30 вересня 2014 р.

Цінності та конфлікти

Автор: Ярослава Лоянич
Джерело: kmbs

Існує думка, що якщо у людей різні цінності, то домовитися їм практично неможливо, а конфлікти між ними — неминучі. Але на практиці цю проблему цілком можливо вирішити.

Ярослава Лоянич
Ярослава Лоянич
Я часто спостерігаю таку картину: співробітники в компанії не збігаються по певним цінностям, але вони усвідомлюють важливість один одного для проекту або команди. В цьому випадку вони домовляються про те, що деякі питання зачіпати не стануть, а замість цього будуть спільними зусиллями продовжувати рухатися до мети.

Однак цей підхід працює тільки тоді, коли обидва розуміють, яке смислове наповнення цінності, яку позицію формує кожна сторона під цим терміном. Якщо цього не відбувається, існують практичні серйозні ризики — якщо не гарантія — того, що виникне ціннісний конфлікт.

Як приклад візьмемо таку цінність, як професіоналізм. Якщо люди працюють разом, вони повинні мати можливість спертися один на одного в тій частині, де вони позиціонуються як експерти. А для цього вони повинні бути впевнені, що розуміють під професіоналізмом одне і те ж саме.

Адже можлива і така ситуація: для одного професіоналізм означає постійне самовдосконалення, навчання, відкритість до нових знань, готовність ділитися інформацією з колегами і бажання отримувати інформацію від них. А для іншого професіоналізм — це раз на місяць прочитати галузевий журнал або сходити на якийсь захід.

Коли йдеться про ціннісні конфлікти, проблема може виникати через відсутність чітких визначень. Люди не часто говорять про цінності, про те, що вони розуміють під тим чи іншим поняттям. Скажімо, я спостерігала конфлікт в команді, де у співробітників були різні визначення терміну «корпоративна етика». Менеджер проекту припускав, що підлеглий не передаватиме клієнту деяку інформацію про те, що відбувається в команді. Він вважав це само собою зрозумілим, в той час як співробітник не бачив в цьому нічого поганого. Не тому, що хотів нашкодити компанії або керівникові, а тому, що у нього було зовсім інше уявлення про цінність «етика». Конфлікт, що виник в результаті непорозуміння, закінчився звільненням співробітника.

Цього конфлікту легко можна було уникнути, якби менеджер проекту від самого початку окреслив ціннісні рамки для членів своєї команди. Наприклад: під професіоналізмом ми розуміємо це і це, під етикою — ось це...

А що робити, якщо про цінності проговорили, але виявилося, що люди по-різному дивляться на них? У цьому випадку потрібно поглянути: чи є у них такі цінності, що, як магніти, утримають їх разом, допоможуть досягти спільної мети.

Система цінностей середньої людини складається приблизно з тисячі пунктів з різними ступенями пріоритетності. Зрозуміло, проговорити все не вийде. Однак важливо виділити ті цінності, які мають критичне значення, і перевірити — чи збігаються їхні визначення у членів групи. Наприклад, якщо професіоналізм і етику співробітники розуміють однаково, але по-різному ставляться до жінок в менеджменті, то варто оцінити — чи підвищить це ризики проекту? Якщо ні — цю цінність можна винести «за дужки» відносин.

Про автора:

    Ярослава Лоянич, лідер HR-напрямку Києво-Могилянської бізнес-школи [kmbs].


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Великий потенціал. Припиніть гонитву за успіхом і отримайте більше щастя й гараздівВеликий потенціал. Припиніть гонитву за успіхом і отримайте більше щастя й гараздів
Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)