Як можна визначити, що вам потрібні нові ідеї?
Едвард де Боно (Edward de Bono), визнаний експерт у сфері креативного мислення, автор кількох книг та всесвітньо відомих публікацій на цю тему пояснює, навіщо перейматися креативністю, якщо все навколо "і так працює".
Едвард де Боно
(Edward de Bono)
|
Якщо перед вами постає проблема, яку ви можете легко вирішити, використовуючи традиційний підхід, тоді навіщо вам потрібна креативність та нові ідеї? На думку Едварда де Боно, відповідь проста: тому що найочевидніше рішення далеко не завжди є найкращим!
Традиційне рішення практично закриває наші очі на альтернативи, які можуть бути швидшими, простішими чи дешевшими. Тому для багатьох людей існує реальна потреба примушувати себе відмовлятися від очевидного і намагатися знайти креативне рішення. І це залежить від бажання людини відмовитися від рутини і, звісно ж, вимагає певних зусиль.
Покращення наявних продуктів також вимагає креативності. Але якщо перед вами не стоїть очевидної проблеми, яку необхідно терміново вирішити, ви можете подумати, що ніяке покращення вам не потрібне. Втім, якщо конкуренти зроблять це покращення раніше за вас — ви зрозумієте, наскільки були неправі.
Нові можливості вимагають креативності. Адже дуже складно помітити, що існує нова можливість, якщо вона не очевидна і ніхто її не шукає. Та навіть якщо можливість очевидна — креативний підхід може виявитися більш ефективним, ніж рутинний. Окрім того, у вас буде менше конкуренції при такому підході.
Потреба креативності є очевидною в дизайні нових продуктів, нових сервісів та нових цінностей.
Втім, людьский мозок дуже легко адаптується до свого оточення і прекрасно засвоює рутинну поведінку. Вважається, що найефективніші люди найкраще адаптуються до культури, оточення та цінностей своєї організації. Насправді ж, таким чином вони починають мислити обмежено, "в рамках". Вміння вийти "за рамки" — це і є креативність.
Найефективніші та найуспішніші ідеї можуть бути надзвичайно простими. Тоді чому ж ці ідеї не існували в далекому минулому? Чому люди знову і знову знаходять місце для інновацій? Тому що іноді шлях до найкращих ідей блокується тим, що здається нам очевидним.
Креативність та нові ідеї пропонують величезний потенціал. Гріх не скористатися цією пропозицією!
За матеріалами "How can you tell when you need new ideas?", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|