ІНСАЙТИ | Cупротив ідеям 4 серпня 2014 р.

Чому нікому не потрібна ваша ідея (і як це змінити)

Зараз стільки говориться про значущість інновацій, що можна було б припустити: керівники радо зустрічають кожну цікаву ідею, яку представляє їм підлеглий. Проте реальність є дещо іншою: якщо варті уваги ідеї таки з’являються в компанії, їхня доля не завжди складається успішно, — запевняє Юрген Волф (Jurgen Wolff), відомий голлівудський сценарист, письменник і викладач.

Юрген Волф (Jurgen Wolff)
Юрген Волф
(Jurgen Wolff)
У більшості випадків, коли вам вдається створити щось нове, доводиться долати просто шалений супротив. Підозрюю, що це актуально для абсолютно всіх сфер; принаймні припускаю — те, що я спостерігаю у кіно- та телеіндустрії можна з однаковим успіхом застосувати до решти галузей. Все починається з керівника, який говорить: «Нам потрібно щось новеньке, свіже та "збуджуюче"!»

Отже, ви ощасливлюєте їх «новенькою, свіжою та "збуджуючою"» ідеєю. Подеколи це настільки їх лякає, що відразу розпочинається вихолощення із задуму усього його змісту. При цьому доводиться вислуховувати щось приблизно таке: «Ваш герой-одинак пречудовий, але давайте придумаємо для нього кілька друзів» або «Вам чудово вдалося вхопити стан відчаю людини, котра проходить через кризу середнього віку, — але давайте зробимо її дещо молодшою, і тоді в нас буде кращий вибір акторів». Врешті-решт, з ідеї вичавлюється все «новеньке та свіже» — залишається тільки певний присмак «збуджуючого».

Що ж всіх відлякує?

Ось які думки кружляють в головах тих, хто оцінює задум.

  • «Це може не спрацювати — а я буду крайнім. Ні, все ж таки "тихше їдеш — далі будеш"».
  • «Якщо ідея чудова, то чому тоді ніхто ще цього не реалізував?»
  • «Я двома руками "за" — але наші маркетологи ніколи цього не приймуть».
  • «Так, я зрозумів, проте цього не зрозуміє аудиторія/читач/пересічна особа».
  • «Якщо ми більше підгонимо це під минулорічний проект, який виявився напрочуд успішним, думаю, що шанси на виграш збільшаться».
  • «Я залишу трохи "перцю", аби показати, що все ж таки мислю творчо — але не будемо перебільшувати».

Як можна нейтралізувати «вбивць» нових задумів?

Обійти деякі із наведених вище пасток можна скориставшись зі стратегій, що наводяться нижче (і знов таки, хоча я використовую приклади зі сфери кіноіндустрії, все це працює у контексті будь-якого нового продукту):

  • цілитися високо. Коли ви вперше представлятимете свій задум, відразу намагайтеся мати справу з особою на якомога вищому ієрархічному щаблі (максимально високому, до якого вам тільки вдасться дістатися). Якщо у процесі затвердження, ідея проходитиме через чотири-п’ять рівнів, велика ймовірність того, що хтось вирішить перестрахуватися та «зарубає» ваш задум або ідея трансформується настільки, що ви її не впізнаєте;

  • підбирати вдалі паралелі. Прості порівняння з якимось успішним фільмом вже всім набридлі. Краще сформулювати це якось цікавіше, скажімо: «Історія стосунків цією пари нагадує зворушливу історію кохання з "Титаніку"»;

  • якнайшвидше здобути підтримку. Намагайтесь схилити на свій бік особу, котрій ви представляєте ідею ще на перших етапах процесу узгодження. Якщо людина запропонує вам невелике «вдосконалення», відразу погоджуйтесь та починайте її хвалити, при цьому кажіть не «я», а «ми». Наприклад: «Так, ви цілком праві! Краще замінити чіхуахуа чорним лабрадором. Зрозумів зміст метафори! Безперечно, завдяки цьому наш сюжет стане набагато цікавішим!»;

  • передбачати заперечення. Заздалегідь продумайте, які заперечення вам можуть висунути та як ви їх спростовуватимете. Так, продюсера може злякати те, що фільм із головним героєм-транссексуалом буде погано сприйнято у консервативних південних штатах. Такі побоювання можна розвіяти приблизно так: «Звісно, хтось може думати, що такого роду тема не пройде на Півдні; але, як ви напевно знаєте — цікавість до цього питання є повсюдною; а минулого року найпопулярнішим номером National Enquirer став спецвипуск про трансвеститів». Тут важливо подати обґрунтування вашої думки. Також не нехтуйте виразом «як ви напевно знаєте», бо таким чином ви, по-перше, показуєте співрозмовнику, що вважаєте його добре інформованою людиною, а, по-друге, зменшуєте ймовірність його заперечень;

  • навести думку інших людей. Якщо можливо, скажіть, що комусь вже сподобався ваш задум. Так, якщо в його основі роман, який було опубліковано, можете сміливо сказати про те, що в ідею вже повірив видавець або, якщо автор видавав твір своїми силами, навести вражаючи цифри продажу. Єдине, не кажіть чогось на кшталт: «Кому б я не розповідав про цю ідею — всім сподобалося». Адже ваш співрозмовник ані на мить не засумнівається, що «всі» — це члени вашої родини та друзі;

  • не відступати. Якщо для вас по-справжньому важливо реалізувати проект, для якого ви не спромоглися здобути підтримку в минулому, спробуйте ще раз, використавши ці стратегії і, можливо, результат буде іншим.

За матеріалами "Why people don't want your new idea (and how to change that)", management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)