Чому хтось повинен хотіти у вас працювати?
Істинне лідерство виявляється в непідробності — і неважливо про що йдеться: про сповнене позитивом середовище, яке сформував лідер, або про його особистість, — пишуть Роб Гоффі (Rob Goffee) та Гарет Джоунс (Gareth Jones) у своїй книзі «Why Should Anyone Work Here? What It Takes to Create an Authentic Organization» («Чому хтось повинен тут працювати? Як створити автентичну організацію»).
Як повинна виглядати ідеальна організація — організація, де можна було б розкрити свої найкращі якості? — Таке запитання поставили автори респондентам із різних країн світу. Отримані відповіді дозволили виявити шість ознак, які характеризують робоче середовище, наближене до ідеалу.
1. Відмінність
«Хочу працювати там, де можу бути самим собою, а також — виразити себе у спосіб, який би дозволив виявити мою відмінність від інших».
У розумінні більшості організацій засобом вираження багатогранності людських індивідуальностей є концепція «багатоманітності», яка, зазвичай, реалізується в стратегіях рекрутингу, що забезпечують представленість серед персоналу різних расових, етнічних, гендерних і вікових груп. При цьому фокусування на урізноманітненні кадрового складу фірми може стати самоціллю, а подеколи навіть проявляється у визначенні квот при наймі. Але найгіршим є те, що залучення різних за певними характеристиками індивідів не означає створення умов, у яких вони могли б виразити свої особистісні відмінності.
Отже, лідери повинні створювати організації, які б заохочували перед усе прояв багатоманітності людської думки — висловлювання різних точок зору, припущень та поглядів на світ. Лише тоді сукупність відмінностей втілиться у реальні переваги для бізнесу, серед іншого — у високий рівень залученості персоналу, генерування нових ідей та креативність.
2. Безкомпромісна чесність
«Хочу знати, що насправді відбувається».
Компанії все більшою мірою визнають важливість прозорості та відкритості, що стосується як персоналу, так і зовнішніх сторін, причетних до їхньої діяльності. Репутаційний капітал, попри його зростаючу крихкість, стає все важливішим для підвищення продуктивності бізнесу.
Але, говорячи про відкритість, багато компаній «кривлять душею», бо насправді ретельно фільтрують інформацію, як правило доносячи до працівників лише те, що їм потрібно знати для виконання своєї роботи. Втім, у цифрову епоху в керівників є тільки один варіант дій: сказати правду ще до того, як це зробить хтось інший. Якщо лідери це усвідомлять, то зможуть сформувати по-справжньому стійку довіру до компанії — з боку як персоналу, так і зовнішніх стейкхолдерів.
3. Додаткова цінність
«Хочу працювати в організації, де можна було б розвивати свої сильні сторони й зростати у професійному та особистісному плані».
Компанія досягає найвищого рівня продуктивності, коли всі її працівники відчувають: у процесі виконання своєї роботи вони зростають, набуваючи як нових знань, так і корисних для себе звичок. Це означає, що лідери мусять виявляти ініціативу, допомагаючи людям підвищувати свій професійний рівень та розвиватись як особистості.
4. Непідробність
«Я хотів би працювати в організації, якою можна пишатись, яка послідовно обстоює певні засади чи ідеї».
Автентичність є базовою характеристикою, котра пронизує всі інші. Бо непідробність як риса організаційного «характеру» заохочує вас виявляти на роботі свої найкращі якості та працювати із максимальною віддачею. Якщо це так, то працівники розуміють цілі своєї діяльності, виявляють довіру до компанії та пишаються тим, що роблять.
5. Значущість
«Я хочу бачити зміст у своїй повсякденній роботі».
Джерелом значущості в роботі не обов’язково мусить бути участь у якихось масштабних ініціативах. Для цього достатньо побачити результат своїх зусиль. Це може бути вдоволений клієнт чи колега, який завдяки вам відчуває себе більш упевнено в роботі. На жаль, для більшості людей, котрі працюють у великих складних організаціях, дуже непросто знайти зв'язок між своєю діяльністю та її результатами.
Значущість роботи створюється низкою глибинних чинників, як-от відчуття єднання, належності до спільноти та причетності до спільної справи. Без цього всі потуги підвищити рівень залученості персоналу будуть усього лише пустою метушнею, яка у найкращому разі може дати тільки короткостроковий ефект.
6. Прості правила
«Я не хочу працювати в середовищі, де діють безглузді правила, або правила, які стосуються одних і не стосуються інших».
Багато організацій не можуть відрізнити системність від бюрократії, а тому впроваджують безліч нісенітних процедур. Хоча прості правила, які мають сенс для тих, хто їх виконує, мають величезне значення для ефективності будь-якої структури. Якщо такі правила є, вам залишається лише забезпечувати їхню актуальність. Крім усього, прості та зрозумілі для всіх правила дозволять чітко розмежувати сфери компетенції окремих людей, що робить процес розв’язання проблем набагато продуктивнішим, ніж якщо всі починають вичікувати, коли ж за справу візьметься хтось інший або, навпаки, хапаються за все і тоді гарні наміри гинуть у вирі сум’яття.
За матеріалами "Why Should Anyone Want to Work Here?", 'a' Magazine.
|