ІНСАЙТИ | Правила успіху 30 листопада 2017 р.

Усі в захваті від Гейтса: чому не варто слухати порад мільярдерів

Джерело: K.Fund Media

Всі в захваті від співзасновника компанії Microsoft Білла Гейтса. Бізнес-поради найбагатшої людини світу стають аксіомами для молодих підприємців, а щорічний список книг, які варто прочитати з нетерпінням чекають усі книгомани. Та чи можна досягнути успіху, якщо керуватись лише порадами мільярдера? Доцент кафедри стратегії та поведінкової науки (Associate Professor of Strategy and Behavioural Science) Ченгвей Лі (Chengwei Liu) з Ворицького університету впевнений, що ні.

Усі в захваті від Гейтса: чому не варто слухати порад мільярдерів «Ми часто думаємо, що успішні підприємці є дуже талановитими та кваліфікованими. Але це помилкове судження», — зазначає Лі. За результатами досліджень Ворицького університету, видатні підприємці досягнули бажаного не завдяки своїм унікальним здібностям.

Як б це не звучало, але численні дослідження вказують — найважливіше опинитись в правильний час у правильному місці, зазначає Лі.

Також Лі впевнений, навіть якщо повністю керуватись усіма порадами та правилами співзасновника Microsoft — ви не станете найбагатшою людиною у світі, а лише здобудете купу проблем через завищені очікування.

Чому ж Гейтсу вдалось досягнути успіху? Лі виділив три найважливіші події у житті американського підприємця.

1. Бекґраунд. Білл навчався в найкращій приватній школі Сіетла, що одна з перших у США була «комп’ютеризована». Там він і зацікавився програмуванням. За даними Лі, лише 0,01% тогочасних дітей мали доступ до «диво-машин».

2. Батьківська допомога. Створити бізнес-імперію Гейтсу допомогла його мати. Вона — одна з членів наглядової ради First Interstate Bank, організації, що кредитувала компанію IBM. Дружні стосунки матері Гейтса та голови IBM допомогли Біллу підписати вигідний контракт із провідною на той час компанією у галузі ПК.

3. Правильні контракти. Саме контракт з IBM став одним із основних успіхів компанії Гейтса на початку її існування. Більшість клієнтів, що користувались комп’ютерами IBM, були змушені навчитися користуватися програмним забезпеченням Microsoft, адже воно було попередньо встановлене.

Це привчило користувачів до безальтернативності не найкращого програмного забезпечення. У підсумку, вивчивши алгоритми дій Windows, користувачі не переходили на інше забезпечення. Переважно це траплялось через лінь та страх людей.

Лі вважає, що везіння, наче сніжний ком, збільшувалось і дозволило досягнути американській комп’ютерній корпорації великої капіталізації та всесвітньої слави.

«Я не заперечую, Гейтс справді талановитий, але лише одного таланту замало, щоб стати найбагатшою людиною у світі», — пише Ченгвей.

Падіння легенди

Також науковець впевнений, що правило 10 тис. годин переоцінене. Правило сформував психолог Андерс Ерікссон (Anders Eriksson) та популяризував Малколм Гладуелл (Malcolm Gladwell) у книзі «Неординарні. Історії успіху» (Outliers: The Story of Success).

Правило гласить, що можна досягнути успіху у будь-якій сфері тренуючись 10 тис. годин. «Простого витрачання 10 тис. годин на одну діяльність недостатньо для досягнення успіху», — зазначає Лі.

Існує алгоритм, який нібито не викликає сумнівів — що більше я працюю, то більше мені щастить. Та на думку науковця, це правило діє лише на відрізку «погана — хороша робота».

«Щоб створити величну компанію, без простого збігу обставин вам не обійтись. Можна лише змиритись із цим», — пише науковець.

Сергій Слупський, власник та керівник Slupsky Event Management

Мій рецепт успіху простий: необхідно знайти свою справу і займатися тільки нею. Тоді це лише питання часу, коли ти станеш успішним. Інших чесних практик немає. І це завжди довго. Вдалі випадки — це щось зовнішнє, випадкове, дещо, що ти не можеш контролювати. І якщо вони приходять у великих масштабах, до того треба обережно поставитися. Як відомо, багато з тих, хто виграє джек-поти у лотереях, «просаджують» випадкові гроші за перший же рік.

Успіх — це довго. Але це те, що можна контролювати і за необхідності — повторити. Тому що ти сам досяг цього власною майстерністю. Є чудовий документальний фільм про високу майстерність «Мрії Дзіро про суші». Я рекомендую його дивитися усім своїм співробітникам. Це історія японського сушіста Дзіро Оно, у котрого усього 10 місць у ресторані, але він отримав три зірки Мішлена. Моя компанія на ринку вже 16 років. На мою думку, перші 10 років бізнесу — це зростання та накоплення досвіду. Щось справжнє починається після цього терміну.

Валерій Горбань, президент групи компаній «Асканія»

Я вважаю, що успіх — це не миттєве везіння. До нього веде щоденна систематична праця. Адже створити щось вартісне за день — дуже складно. Нам з братом знадобилося 20 років наполегливої праці, щоб побудувати успішний бізнес.

Щоб компанія процвітала, дуже важливо вміти керувати ризиками. А в бізнесі їх багато — як внутрішніх, так і зовнішніх. Тому потрібно вміти грамотно побудувати (організувати) ризик-менеджмент. Він допоможе вчасно виявити загрози, оцінити їх ступінь, а також вибрати правильні методи управління. Завдяки цьому можна підвищити як ефективність роботи, так і знизити втрати і збільшити доходи.

Також дуже важливо рухатися вперед кожен день, не приймати емоційних рішень і запастися терпінням. Адже успіх супроводжують випробування і складності.

Валерія Заболотна, керівник Unit Factory

Вдалий випадок і працелюбство — два важливих аспекти у досягненні успіху. Одне без іншого просто не працює та не дає потрібного результату. Навіть якщо людині пощастило, важливо навчитись скористуватись цим випадком. Опинитись у правильному місці та у правильний час може лише той, хто бачить можливості навколо себе. Та щоб навчитись бачити ці можливості, варто прикладати зусилля, знайомитись з людьми та працювати для здійснення мети 10 тис. годин і більше. Кожному може пощастити, та не кожен бачить у цих збігах обставин свій шанс.

За матеріалами "Why you shouldn't imitate Bill Gates if you want to be rich", BBC.

Фотоілюстрація: The Atlantic



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)