ІНСАЙТИ | Управління командою 15 січня 2024 р.

Як зробити свою команду розумнішою

Адам Грант (Adam Grant), організаційний психолог, професор Вортонської школи бізнесу та популярний автор, пояснює, як лідери можуть розкрити прихований потенціал своїх команд.

Об’єднання людей у групу не робить їх автоматично командою. Як і скликання групи окремих експертів і надання їм проблеми для вирішення. Дослідження показують, що найрозумніші команди складаються не з найрозумніших людей. Найкращі команди згуртовані навколо спільної мети, оцінюються за колективним результатом, організовані навколо унікальної ролі кожного члена і мотивовані ділитися своїми знаннями та регулярно наставляти один одного.

Кожна команда має прихований потенціал. Іноді сильні сторони людей не визнають; часом їхні голоси не чують. Розкриття прихованого потенціалу в групах вимагає лідерських практик, командних процесів і систем, які використовують можливості та внесок усіх їхніх членів.

Як зробити свою команду розумнішою

Етапи дій

1. Оберіть правильного лідера

Лідери мають повноваження перетворювати групу людей на команду — але ми рідко обираємо людину з найсильнішими лідерськими навичками, натомість обираємо найбільш балакучу людину (дослідники називають це «Babble Effect»). Коли ми плутаємо впевненість із компетентністю, а кількість із якістю, це призводить до того, що згуртованість команди та її результативність страждають.

Колективний інтелект максимізується, коли лідери ставлять свою місію вище за власне его. Їхня мета — не бути найрозумнішою людиною в кімнаті, а зробити кімнату розумнішою. Вони дбають про те, щоб кожен голос був почутий. Коли хтось вказує на проблему, замість того, щоб «пристрелити вісника», вони його винагороджують.

2. Використовуйте брейнрайтинг замість мозкового штурму

Понад півстоліття мозковий штурм був основним методом, за допомогою якого команди знаходили нові ідеї. Але є багато доказів того, що він рідко працює добре. Дослідження показують, що люди, які працюють окремо, генерують більше креативних ідей, ніж групи, які проводять мозковий штурм разом. Хороші ідеї губляться через тиск, страх виглядати дурнем і труднощі пробитися крізь шум.

Ефективнішим варіантом є брейнрайтинг (brainwriting): члени команди придумують ідеї самостійно, анонімно діляться ними з групою та оцінюють їх окремо, перш ніж вся команда обирає найперспективніші з них. Колективний інтелект вимагає індивідуальної креативності та групової мудрості.

3. Створіть решітчасту ієрархію, а не сходинкову

Більшість організаційних ієрархій створені для того, щоб відкидати неперевірені ідеї. Вони дають одній людині владу відхиляти пропозиції. І навпаки, решітчаста система використовує організаційну схему з каналами між рівнями та між командами, що забезпечує багато можливих шляхів до вершини. На відміну від матриці, яка ставить над вами кілька різних босів або менеджерів, які можуть стримувати вас і збивати з ніг, її мета полягає в тому, щоб дати вам кількох лідерів, які хочуть і можуть допомогти вам рухатися вперед і підняти вас нагору.

Як це використовують лідери

Історія обвалу в чилійській шахті у 2010 році, коли 33 чоловіки опинилися під 700 000 тон гірської породи, добре відома. Але в ній часто не згадують про пристрій вартістю 10 доларів, винайдений дрібним підприємцем, який дозволив зв’язатися з шахтарями, і про 24-річного інженера, чиї пропозиції уможливили порятунок.

Керівника команди Андре Сугаре обрали через його «виняткове вміння слухати і робити висновки, вислухавши всі сторони». Він знав, що розгляд ідей від різних людей є ключем до успіху, оскільки не існує одного «суперлідера, який має всі відповіді». Він організував процес «мозкового штурму», збираючи ідеї з усього світу через вебсайт і залучаючи команду для перевірки поданих пропозицій. І він створив систему решітки, яка дозволила молодому інженеру, що постачає бурове обладнання, прийти безпосередньо до нього з нестандартною ідеєю щодо доступу до шахтарів.

Ілюстрація: remembereverything.org



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Синдром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєтеСиндром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєте
Правила всьогоПравила всього
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)