Зроблено в Китаї: Чому можуть навчитися західні менеджери у своїх китайських новачків-колег
Made in China: What Western Managers Can Learn from Trailblazing Chinese Entrepreneurs
У своїй новій книзі "Зроблено в Китаї" Дональд Салл (Donald Sull), професор стратегічного та міжнародного менеджменту у Лондонській Бізнес-Школі, описує виникнення восьми китайських компаній та розповідає історії їх засновників. Компанії, які потрапили до книги, працюють у чотирьох сферах: інформаційні технології (Lenovo та Sina), телекомунікаційні технології та послуги (UTStarcom та AsiaInfo), товари побуту (Haier та Galanz), а також продукти харчування та напої (Wahaha та Ting Hsin).
Китайські компанії змушені стикатися з різноманітними ризиками: непередбачуване законодавство та промислова політика, ненадійна система прав власності та негарантований доступ до глобального ринку та капіталу. Таке динамічне оточення потребує використання особливого набору операцій, який відрізняється від звичного для більшості країн зі стабільною економічною системою. Професор Салл використовує кожен із вищенаведених прикладів компаній для ілюстрації альтернативного набору Відчуття-Передчуття-Пріоритет-Дія (SAPE — Sense-Anticipate-Prioritize-Execute). Замість того, щоб передбачати майбутнє, підприємці намагаються якомога швидше діяти у відповідності до зміни обставин та реагувати на кожну нову ситуацію. Вміння робити це швидше, ніж конкуренти, і є ключем до успіху в китайській економіці.
Історії китайських підприємців є доволі цікавими та корисними. Вони окреслюють переваги SAPE-циклу та його відмінності від звичного "передбачай-плануй-впроваджуй" набору.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|