Маркетингові метрики: 50+ метрик, якими повинен володіти кожен керівник
Marketing Metrics: 50+ Metrics Every Executive Should Master
За останні кілька років було опубліковано безліч книг, які так чи інакше дотикаються до проблематики оцінки маркетингу. Посилення інтересу до цієї теми змушувало практично кожного, хто має власну точку зору і клавіатуру вступати у діалог. Проте лише нещодавно, внаслідок роботи кількох науковців, з'явився відмінний інструмент — справжнісінький дороговказ для маркетолога — книга "Маркетингові метрики: 50+ метрик, якими повинен володіти кожен керівник".
Інноваційна робота, здійснена у цьому виданні, має на меті активізувати мислення маркетингових (і немаркетингових) менеджерів, щодо найкращих способів оцінки ефективності та організації маркетингових інвестицій. У книзі знайдемо також огляд основних інструментів та способи визначення правильних систем вимірів. Основною причиною написання такої книги стало бажання надати менеджерам просте визначення та розуміння щоденних метрик, які накопичуються внаслідок маркетингової діяльності. Вже сьогодні ми можемо відзначити, що автори досягнули своєї мети — книга "Маркетингові метрики..." повинна бути на робочому столі кожного маркетолога.
Дейв Райбштейн, професор з маркетингу у The Wharton School, пояснює, чому для огляду було взято саме п'ятдесят метрик. Чому, скажімо, не було обрано 5 найбільш важливих?
"Як би ми не прагнули, — пояснює Дейв, — ми не могли зупинитися на п'яти метриках, якими б логічними та важливими вони не здавалися. У кожної компанії є своя специфіка, своя культура, стратегічний напрямок і т. п. Коли ми вирішили написати про 50 основних метрик, це сталося не тому, що ми хотіли досягнути певного сакрального числа — 50 метрик, а навпаки, тому що ми не хотіли писати про 5000 метрик. Але, як ви самі бачите, 50 одиниць замало. Тому ми дописали кілька додаткових критеріїв і назвали книгу "50+ метрик".
"У той же час, кожен директор з маркетингу може легко визначити 5 основних метрик для своєї компанії. Існують системи вимірів, які є більш притаманними для ранньої стадії розвитку бізнесу, інші — більше підходять для зрілих компаній. Але якщо б ви попросили мене просто зараз назвати найбільш важливі метрики, я включив би такі:
- Частка ринку. Більшість людей знайомі з концепцією частки ринку і навіть знають, яким чином її вирахувати. Проте помилок у цій сфері предостатньо.
- Частка попиту. Або як її ще називають, частка гаманця. Іншими словами, який відсоток грошей споживача отримає компанія.
- Задоволеність споживачів. Компанії просто необхідно знати, наскільки вдало вона обслуговує тих людей, які приносять їй гроші.
- Лояльність. Ви повинні знати, чому споживачі обрали і довіряють саме вам.
- Ефективність. Наскільки інвестиції в маркетинг підвищують вартість самої компанії.
Всі ці метрики важливі для кожної компанії, незалежно від її розмірів та рівня зрілості".
Ярослав Федорак, за матеріалами MarketingNPV.
|