РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 30 листопада 2018 р.

Бути, а не здаватися: «12 важелів успіху» Стівена Кові

Джерело: K.Fund Media

Професор, письменник і експерт з питань лідерства Стівен Кові (Stephen R. Covey), автор бестселера «7 звичок надзвичайно ефективних людей», написав книгу про вміння відрізняти по-справжньому важливі речі від зовнішніх атрибутів успіху. «12 важелів успіху» (Primary Greatness: The 12 Levers of Success) випустило «Видавництво Старого Лева» у 2017-му році українською мовою.

У ній Кові розповідає про те, як перейти від «позиціонування» себе в житті й показного успіху (другорядна велич) до внутрішнього балансу і стану душевного спокою, задоволеності і мудрості (першочергова велич).

Шлях по-справжньому успішної людини складається з 12-ти щаблів. Піднятися цими сходами необхідно кожному, хто прагне щастя, впевнений Кові. І пропонує скористатися для сходження наступними важелями.

12 важелів успіху (Стівен Кові)

1. Важіль цілісності

Кожна людина поєднує в собі три «я»: суспільне (якими нас бачать інші), приватне (які ми є в колі друзів і родичів) і таємне (внутрішнє «я»: мотивація, звички). І між цими трьома «я» потрібно досягти балансу.

Цілісність особистості — один із найважливіших важелів життєвого успіху.

Люди, яким бракує цілісності, більше схожі на акторів, які носять маски і яскраві костюми, щоб зберігати імідж успішної людини. Кові наполягає: турбуватися потрібно не про те, яким вас бачать оточуючі, а про те, ким ви є насправді.

2. Важіль внеску

По-справжньому успішними стають ті, у кого є вища мета.

Для переходу на цей щабель необхідно бути готовим взяти на себе відповідальність за ризики: як ви говорите, як слухаєте і як дієте.

Щоб зрозуміти, що саме ви можете запропонувати світові, автор пропонує відповісти лише на три запитання: Що потрібно світові? Що мені добре вдаватиметься? Як найкраще робити те, що мені подобається, і задовольнити реальні потреби там, де я працюю?

3. Важіль пріоритету

Часто речі, які ми ставимо на перше місце в житті, насправді мають опинитися на останньому.

Щоб визначити пріоритети, запитайте в тих, хто вас оточує: Які особливі властивості й навички я маю? Що я вмію такого, чого не можуть інші?

Стівен Кові наполягає на необхідності ігнорувати те, що є терміновим, але неважливим, звертатися до нестандартного мислення і частіше говорити «так» саме тим речам, які вам подобаються.

4-5. Важелі самопожертви і служіння

Відмовтеся від прихованих мотивів, радить Кові. Самопожертва здатна міцно пов’язувати людей, і саме на ній будується більшість людських відносин.

Схожий із принципом самопожертви і принцип служіння іншим. Стівен Кові пропонує спрямувати свою турботу на кожного клієнта, адже в пошуках підходу до кожної людини ви демонструєте їй її важливість.

6. Важіль відповідальності

Відповідальним бути не складно, якщо в житті все складається добре. Справжнє випробування — залишитися відповідальним у той момент, коли в житті почалася чорна смуга.

Ображаючись одне на одного, ми ніби замикаємо себе і свого опонента в так звану ментальну в’язницю. І вийти з неї можна лише заплативши належну ціну — попросивши вибачення, визнавши свою неправоту. Це має принести не лише звільнення, а й нові можливості для комунікації і впливу.

7. Важіль відданості

Головне на цьому щаблі на шляху до гармонії і щастя — принцип 99-ти і одного. Він полягає ось у чому: якщо люди знають про те, що ви з повагою ставитеся до однієї людини, то ви, ймовірно, ставитиметеся до них так само, навіть якщо у відносинах буде присутня напруга.

8. Важіль взаємності

Основний принцип взаємності: те, що ви віддаєте, повертається до вас.

Підприємці часто скаржаться на те, що клієнти тільки беруть, нічого не даючи взамін. При цьому клієнти відзначають, що постачальники послуг дуже раді їхнім грошам, однак зазвичай не хочуть відповісти на їхні запитання.

Коли відносини будуються на взаємності, клієнти можуть навіть врятувати компанію, яка опинилася у скрутному становищі.

Закон взаємності постійний, як і закон тяжіння: ви не зможете порушити моральний принцип, не постраждавши від цього.

9. Важіль різноманітності

Люди із другорядною величчю, особливо ті, що посідають керівні позиції, люблять оточувати себе «клонами» самих себе, які у всьому їм потурають. Це дає їм оманливе відчуття безпеки, але негативно впливає на широту мислення колективу. Новим ідеалом є взаємодоповнювана різноманітна команда, яка переслідує одну мету, але всі в ній грають різні ролі.

10. Важіль оновлення

Кожен аспект життя вимагає щоденного оновлення.

Кові рекомендує брати до уваги чотири припущення:

  1. Ви вже пережили крах і вам необхідно діяти мудро і обережно.
  2. Ваші теперішні знання застаріють вже через три роки, і тому потрібно їх постійно оновлювати, вивчаючи щось нове.
  3. Люди почують усе, що ви говорите про них. Знаючи це, ви все ще можете критикувати, але ваша критика буде більш виваженою і конструктивною.
  4. Вам скоро здавати звіт про організацію, планування та управління часом, про те, як ви піклуєтеся про своє здоров’я і про те, що ви говорите про людей позаочі.

11. Важіль безперервного навчання

Перші читачі побачили книгу «12 важелів успіху» через кілька років після смерті автора. Протягом усього життя Стівен Кові навчався і навчав інших, адже вважав, що зупинившись, можна швидко відстати.

12. Важіль наставництва

Також Кові наполягав на необхідності ділитися знаннями і вміннями, оскільки це вивільняє нові рівні продуктивності, адже пояснюючи щось іншим, ми й самі починаємо краще розбиратися в предметі.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Рішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світРішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світ
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)