Дев’ять помилкових тверджень про роботу
Джерело: Менеджмент.Книги
У корпоративному світі сьогодні настільки багато помилкових інструкцій, ідей і припущень, що, замість того аби полегшувати роботу, вони всіляко її ускладнюють і гальмують. У своїй новій книзі «Nine Lies About Work» («Дев’ять помилкових тверджень про роботу»), що увійшла в списки бестселерів 2019 року багатьох топових видань, Маркус Бакінгем (Marcus Buckingham) і Ешлі Гудолл (Ashley Goodall) з Cisco, наводять дані, які показують, що починаючи ще з середини 1970-х років продуктивність праці постійно знижується. Економісти вважають, що це відбувається через задіяння старих-добрих стратегій управління, які добре зарекомендували себе в минулому, але більше не відповідають сучасним потребам. При цьому вони настільки вкоренилися і увійшли в звичку, що вже ніхто особливо і не замислюються, чи потрібні вони в принципі.
Ці ідеї багато лідерів компаній бездумно нав’язують своїм підлеглим, навіть не вникаючи в їх зміст. Спираючись на ці застарілі правила, вони наймають персонал, оцінюють його, навчають, просувають по службі, виплачують зарплату, штрафують і звільняють. Такі, м’яко кажучи, шкідливі ідеї Бакінгем і Гудолл називають помилковими. У книзі описується 9 таких помилкових ідей.
Брехня №1. Співробітникам важлива компанія, в якій вони працюють
Людей насправді хвилює їх індивідуальний, локалізований досвід роботи, який більшою мірою визначається їх менеджером і товаришами по команді, ніж «корпоративною культурою» компанії, яка може відчуватися або не відчуватися в індивідуальному порядку.
Брехня №2. Найкращий план завжди спрацьовує
Найкраще спрацьовують "розвідка" і зворотний зв’язок. У цьому швидкоплинному світі плани повідомляють вам тільки те, де ви зараз і де ви можете опинитися в найближчому майбутньому (тобто через кілька тижнів або місяців).
Брехня №3. Каскадування цілей допомагає краще організувати роботу
Найкращі компанії поширюють спадні смисли (тобто, суспільні цілі) серед своїх співробітників.
Брехня №4. Найкращі працівники найлегше пристосовуються до вимог компанії
Найкращі працівники підходять тільки для певних завдань (і зовсім не обов’язково для інших).
Брехня №5. Людям потрібен зворотний зв’язок
Люди потребують неупередженої, некритичної уваги і повинні бути визнані; їм не потрібна критика.
Брехня №6. Співробітники можуть надійно оцінювати один одного
Люди можуть оцінити свій власний досвід і отримані результати часто набагато краще і надійніше, ніж інші.
Брехня №7. Кожного потрібно оцінювати за його потенціалом
Кожна людина має індивідуальні потреби та індивідуальні відчуття руху вперед і прогресу. Отже, їхній потенціал не може бути точно визначений.
Брехня №8. Баланс між роботою та особистим життям є найважливішим
Любов до роботи — найважливіше. Компанії повинні заохочувати кожного співробітника знаходити любов до того, що він робить на роботі, а потім підживлювати цю любов. Також компанії повинні заохочувати веселощі на роботі, однак роблять вони це дуже рідко і неохоче.
Брехня №9. Лідерство — це безперечно важливо
Кожен із нас слідує за людьми з візією, яку ми розділяємо. Тому сказати, що людина є «хорошим лідером», керуючись думкою окремих послідовників, можна лише ситуативно. Універсальних критеріїв, правил або моделей для ефективного лідерства не існує.
|