РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 11 серпня 2021 р.

Z покоління: надто несподівані, надто інші

Джерело: Mind.ua

Ви ще й досі думаєте, що молоді все роблять не так і не там, а насправді треба отак? Припиніть, бо ці міркування — позавчорашній день. Зеди стають чи не першим поколінням у нашій історії, у якого всім іншим варто повчитися. Надто несподівані, надто інші. А що буде з тими поколіннями, які йтимуть за ними? З огляду на звички та поведінку зедів, це важко собі навіть уявити.

Z покоління: надто несподівані, надто інші

Бекграунд. Автори книги Джейсон Дорсі (Jason Dorsey) та Деніс Вілла (Denise Villa) у книжці «Zкономіка. Як покоління Z змінює майбутнє бізнесу» (Zconomy: How Gen Z Will Change the Future of Business—and What to Do About It) чесно зізнаються: «Це покоління принесе нову норму, яка зумовить зміни, невизначеність, дискомфорт, упевненість і прориви».

І вони знають, про що кажуть, бо вивчення поведінкових моделей різних поколінь — їхня професія.

Джейсон Дорсі — провідний лектор та дослідник із тем покоління Z, міленіалів та поколінь загалом. Він — співвласник та президент CGK (The Center for Genetational Kinetiks), брав участь у численних дослідженнях та консалтингових проектах у сфері вивчення поколінь. Входить до складу рад директорів публічних і приватних компаній, консультує корпорації, інвестиційні фонди тощо.

Деніс Віллі, PhD — генеральна директорка, співзасновниця та візіонерка CGK, яка також ретельно аналізує поведінку поколінь.

Їхня компанія постійно проводить щорічні дослідження покоління Z та намагається зрозуміти, чим воно дихає і чим керується: як бачить бренди, що думає про пошук роботи, мотивацію, пенсію, які в нього «чому й навіщо», як воно чинить, у чому переконане та які має страхи і мрії.

Тож на запитання «Чому я мушу це читати?» — ці люди дають переконливу й аргументовану відповідь своїми результатами роботи.

«Починаючи писати цю книжку, ми не знали, що відкриємо і як відкрите сформує життя. Сподіваємося, коли ви приєдналися до нас у цій подорожі, вас зворушили ентузіазм, несподіванки й людяність, які привносить покоління Z» — так відверто й несподівано написали автори, наголошуючи, що сподівання цього покоління відрізняються від інших поколінь.

Сюжет. Покоління Z (а це народжені у проміжку від 1996 до 2012 років) уже найвпливовіша група на споживчому ринку йі лишатиметься такою протягом найближчих десятиліть. До того ж передбачається, що це покоління стане бенефеціаром масштабного перерозподілу багатства від старших поколінь до молодших, обсяг якого може перевищити $20-30 млрд. Уявляєте ці масштаби? Все дуже серйозно.

То хто ж ці люди? Як вони мислять, що вони роблять і що збираються робити? — думки, які рояться в головах не лише поведінкових економістів, а й усіх, у кого є навіть найменший вид бізнесу, і хто мусить планувати своє сьогодні та завтра.

Ось ескіз їхнього портрету.

  • Вони перші ведуть абсолютно цифрове життя.
  • Вони формують новітнє ставлення до грошей: вміють заощаджувати та планувати. Навіть найзаможніші з них люблять купувати речі в секонд-хендах та на барахолках, і дуже радіють, що купують круті брендові речі за копійки. Дослідження також показують, що 12% представників зедів уже заощаджують собі на пенсію, і це приголомшлива цифра для 24-річних, погодьтеся!
  • Вони вже викидають старі компанії з бізнесу, адже для них норма — купівля чого завгодно в один клік на Amazon. Або навіть не клік, а голосове замовлення та отримання покупки того самого дня безкоштовною доставкою. Зеди кидають виклик усталеним традиційним брендам з мільйонними бюджетами на рекламу та піар і змушують їх думати, як завоювати лояльність.
  • Вони мають дар використовувати онлайн-платформи для започаткування публічних розмов, що стимулюють зміни.
  • Вони безпрецедентно залежні від технологій. 31% з них, згідно з дослідженнями, почуваються некомфортно, якщо перебувають без свого мобільного телефону пів години чи менше, а 14% взагалі не можуть без телефону й хвилини. Наймолодші зеди взагалі покладаються на голосовий пошук ще навіть до того, як навчаться друкувати.
  • Вони відчувають значну тривогу й стрес та потребують порад інфлюенсерів. 39% покоління Z кажуть, що соцмережі впливають на їхню самооцінку, 37% вважають, що вони впливають на їхнє щастя, а 55% переживали хвилювання чи стрес із тієї причини, що написав про них онлайн хтось інший.
  • Вони швидко відходять від аналогового телебачення та зосереджуються на ТікТок, YouTube і Netflix. При цьому шукають інформацію не в Google, а в YouTube — для них це стартова сторінка в інтернеті. Також їм до вподоби YouTube, бо вони не хочуть споживати контент за розкладом.
  • При цьому для зедів Facebook старий: згідно з дослідженнями, 41% представників покоління Z не мають профілів на Facebook.
  • Вони вважають готівку переважно необов’язковою додатковою опцією і переходять на безготівковість. Venno та його конкурент Cash App — це валюта покоління Z. 59% покоління Z використовують застосунки для переведення коштів принаймні раз на тиждень. Зеди сприймають гроші дещо дистанційно, наче вони існують лише як «цифри на екрані», а не «купюри в гаманці».
  • Вони не здатні довго на чомусь зосереджувати увагу.
  • Вони роблять ставку на бізнес, який має цінність. Вони стежать за тим, щоб бренди виступали не лише за прибуток, а й позитивний вплив у світі. Хочуть знати, де і як вироблено продукт і чи дотримано принципів соціальної відповідальності при цьому.
  • Вони змінюють світ праці. Зеди хочуть працювати в компаніях, які зобов’язуються покращувати довкілля. Хочуть бути частиною чогось більшого, ніж вони самі. І загалом для них можливість займатися улюбленою справою переважує роботу за гроші.

Загалом їхнє життя в наступні 50 чи більше років не буде схоже на життя представників інших поколінь. Вони вважатимуть летючі автівки нормою, так само, як і виготовлені за індивідуальним замовленням органи, а космічний туризм — не науковою фантастикою, а питанням фінансового планування. Разючі зміни торкнуться всього: від інтернету речей, масштабної присутності штучного інтелекту до віртуальної та доповненої реальності. Серед глобальних викликів: гроші перестануть бути готівкою, а стануть концептом, що зберігається в хмарі. Це покоління взагалі може відмовитися від банків, якщо вони достатньо швидко не запропонують власної версії блокчейну.

Ось така Z-революція в усьому!

Вам сподобається, якщо: ви цінуєте книжки, які відкривають нові обрії пізнання та насичені цікавою й абсолютно новою інформацією. У книжці багато переконливих прикладів — історій, які свідчать, що автори не беруть свої висновки зі стелі. Багато також інсайтів, статистики та масштабних досліджень. Загалом книжка — неоціненна річ для брендів та роботодавців.

Вам не сподобається, якщо: ви дуже прискіпливі й не любите, коли вам про те саме розповідають двічі — у книжці це інколи трапляється. А також, якщо вам хочеться свіжіших досліджень, бо автори посилаються на дослідження 2019 року, а зараз вже 2021-й.

Головна причина прочитати: «Це покоління прямує зі світоглядом, талантом і енергією, здатними вивільнити найкраще в усіх нас. Так, вони інакші. Але в цій відмінності криються величезні можливості — треба тільки знайти час і зрозуміти їх», — зауважують автори цієї неймовірно цікавої книги.

Ясно, що покоління Z сформує нові візії у багатьох напрямах на багато десятиріч, а то й на наступні сторіччя. Тож до них треба уважно придивитись.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)