Секрети Amazon: чому варто читати книжку «Працюючи навпаки»
Джерело: Mind.ua
Amazon — історія успіху, що приваблює і спонукає розібратися, як вдалося зробити з невеличкого інтернет-магазину відому на весь світ компанію. Нова книга «Працюючи навпаки» (Working Backwards) розповідає про становлення гіганта продажів.
Бекграунд. Безумовно, якщо думати глобально, то кожна людина в компанії — це як гвинтик великого механізму: потрібна, важлива, її робота необхідна. Але якщо нас цікавлять деталі роботи компанії, то хочеться почути розповідь від когось хто: а) працює в компанії давно; б) перебуває на керівних посадах та змушений ухвалювати важливі рішення. Ось ми й маємо двох авторів цієї книжки — Коліна Брайара (Colin Bryar) та Білла Кара (Bill Carr). Колін приєднався до Amazon 1998 року, а покинув аж 2010-го. Його важливі посади дозволяли аналізувати ухвалені рішення та робити висновки. Ці двоє, бувши директорами, проаналізували всі помилки Amazon та написали книжку, де постаралися показати всі закономірності, які трапляються на шляху компаній.
Сюжет. Важко уявити, що цю книжку захочеться почитати комусь заради розваги, як художню літературу. Судячи з першого розділу, то ця історія немає нічого спільного з «водою» та пустими балачками.
Що ж можна засвоїти з розділу «Показники»?
Виявляється, варто звертати більше уваги не на вихідні показники компанії, а навпаки — на вхідні:
«Діяльність Amazon базується на цій філософії, у рамках якої головну увагу приділяють випереджальним індикаторами (ми називаємо їх «підконтрольні вхідні показники»), а не запізнілим індикаторам («вихідні показники»)».
Насправді, звучить все логічно. Правильно проаналізувавши старт, ми зможемо спрогнозувати фініш. Автори діляться історією, коли їхні спеціалісти та працівники неправильно проаналізували ситуацію та закупили не надто популярні товари, що згодом призвело до того, що вони займали місце на складі, коли було б набагато важливіше віддати це місце під продукти, які замовляли частіше.
Але це не єдиний секрет Amazon. Всі з нас чули про маховик часу з «Гаррі Поттера», але чи чули ви про маховик Amazon? Тепер і ви можете дізнаєтися, як само він «розхитується»:
- Поліпшений досвід клієнтів сприяє збільшеному потоку покупців.
- Збільшений потік покупців залучає більше продавців, які шукають цих покупців.
- Більша кількість продавців доводить до ширшого асортименту.
- Широкий асортимент поліпшує досвід покупців, завершуючи цикл.
- Цикл стимулює зростання, що, своєю чергою, зменшує структуру витрат.
- Менші витрати сприяють зниженню цін, поліпшуючи клієнтський досвід, і маховик обертається швидше.
Також ми бачимо новий термін, який тепер теж захочеться вкрасти задля щоденного використання у власній компанії. ЩАФГД — це щотижневий аналіз фінансово-господарської діяльності. Найімовірніше, у цьому понятті найважливіше слово «щотижневий». Пояснимо чому. Завдяки щотижневому, дійсно старанному аналізу, Amazon вдається знайти плюси та мінуси різних стратегій, вдосконалювати їх та більше не використовувати провальні. Цей термін з’явився в житті робітників компанії саме після Нового року, коли сервіс не справлявся з потоком клієнтів та робітники змушені були працювати по дві зміни, а деяких було залучено для пакування товару з інших посад.
Якщо ваш бізнес поки немає нічого спільного з таким гігантом, як Amazon, — читайте та не бійтеся, що вам не знадобиться. Де ви ще зможете поговорити про деталі роботи з двома директорами Amazon?
Вам сподобається, якщо: ви тільки хочете розпочати свій бізнес. Адже попри те, що Amazon — це вже доволі масштабний бізнес, ви знайдете для себе щось корисне. Ще більше книжка зацікавить тих, які ніяк не можуть «пробити стелю» показників та вийти на новий дохід. Ця книжка дасть вам порозмислити над цифрами.
Вам не сподобається, якщо: ви не маєте жодного відношення до бізнесу та взяли цю книжку в руки, очікуючи веселих історій із робочих місць. Історія все ж про побудову бізнесу та певні «лайфхаки» — на що варто звертати увагу першочергово, на які показники.
Головна причина прочитати: сказати «так» змінам у власній компанії, почавши аналізувати свій бізнес, як це роблять в одній із найбільш успішних компаній у світі. Дізнатися секрети Amazon та застосувати їх на практиці, змінивши під інший конкретний бізнес — цей шлях може стати успішним.
|