Книги з лідерства: 10 найбільш очікуваних новинок весни
Що означає керувати мудро, як лідери стають стратегами, а також про основні принципи лідерства, уроки масштабного мислення, ризики прийняття рішень, силу конфлікту тощо — у нових книгах від Манфреда Кетса де Вріса, Річарда Румельта, Джима Ріда, Роджера Мартіна, Джона Таффера та інших авторів. Leading Blog представив добірку найкращих книг із лідерства, які видано весною 2022 року.
1. «Шлях до величі: 5 принципів трансформації вашого лідерства та створення видатних команд» (Джим Рід)
Leading to Greatness: 5 Principles to Transform your Leadership and Build Great Teams by Jim Reid
«Leading to Greatness» — це практична програма розвитку лідерських якостей, призначена для того, щоб привести лідерів до досконалості — своєї та організаційної. Застосовуючи наступні п’ять основних принципів лідерства, керівники вищої ланки будуть готові вести свої організації та команди в майбутнє.
- Принцип 1: Визначте кришталево ясне розуміння цінностей та мети і ніколи не відхиляйтеся.
- Принцип 2: Визнайте основні сильні сторони та поєднайте їх із пристрастю.
- Принцип 3: Знайдіть та задіяйте потрібних людей та призначте їх на потрібні місця; жоден лідер не досягає успіху у всьому.
- Принцип 4: Навчіться керувати енергією, а не часом, щоб повністю зануритися в життя (і, отже, стати лідером).
- Принцип 5: Розвивайте послідовну внутрішню дисципліну задля досягнення виняткових результатів.
Автор Джим Рід (Jim Reid) поєднує свій багаторічний досвід лідерства та коучингу на вищому рівні з науковими дослідженнями, даючи лідерам практичний та дієвий план, який при послідовному застосуванні в житті стає перетворюючим досвідом.
2. «Мудре керівництво: як стати вдумливим лідером у неспокійні часи» (Манфред Кетс де Вріс)
Leading Wisely: Becoming a Reflective Leader in Turbulent Times by Manfred F. R. Kets de Vries
У книзі «Leading Wisely» відомий експерт із лідерства, психоаналітик та коуч керівників Манфред Кетс де Вріс (Manfred Kets de Vries) пропонує проникливе та унікальне дослідження того, що означає керувати мудро. Книга демонструє, що виняткова довіра до знань, даних та інформації призводить до поверхневого стилю керівництва, позбавленого глибини та проникливості. Найважливішим у рівнянні мудрості, на переконання автора, є володіння смиренністю, судженням, емпатією, співчуттям та «нічним баченням».
3. «Досконалість CEO: шість образів мислення, які вирізняють найкращих лідерів» (Керолайн Дьюар, Скотт Келлер та Вікрам Малхотра)
CEO Excellence: The Six Mindsets That Distinguish the Best Leaders from the Rest by Carolyn Dewar, Scott Keller and Vikram Malhotra
Докладний огляд того, як найкращі CEO виконують свою роботу, від McKinsey & Company — найвпливовішої у світі консалтингової фірми з питань управління. Книга заснована на великих інтерв’ю з найуспішнішими сьогодні корпоративними лідерами, включаючи керівників Netflix, JPMorgan Chase, General Motors та Sony.
Бути генеральним директором будь-якої з найбільших компаній світу — одна з найскладніших посад у бізнесі. На карту поставлено мільярди і навіть трильйони, а долі десятків тисяч співробітників часто висять на волосинці. Тим не менш, навіть коли успішні люди отримують таку роботу, дуже небагато з них досягають успіху. Тридцять відсотків CEO зі списку Fortune 500 працюють менше трьох років, а двоє з п’яти нових генеральних директорів зазнають невдачі протягом вісімнадцяти місяців. Тим, хто бере на себе тягар бути людиною, на яку всі розраховують, вкрай потрібно мати таке керівництво з досконалості.
4. «Новий спосіб мислення: ваш путівник підвищення ефективності управління» (Роджер Л. Мартін)
A New Way to Think: Your Guide to Superior Management Effectiveness by Roger L. Martin
За свою блискучу кар’єру Роджер Мартін (Roger Martin) консультував керівників деяких найуспішніших компаній світу. І з самого початку він став помічати, що майже кожен керівник, з яким він розмовляв, мав «модель» — схему або спосіб мислення, котрими керувалася їхня стратегія та діяльність. Але ці моделі, як правило, ставали настільки автоматичними, що коли одна з них не спрацьовувала, типовою реакцією було просто застосувати її знову — тільки зі ще більшим ентузіазмом.
Мартін застосував новий, критичний підхід до надання допомоги. Коли керівники компаній приходили до нього з важливими питаннями: Як ви вирішуєте, де грати і як перемагати? Що є ключем до формування та зміни корпоративної культури? Як можна розробити успішний, стійкий інноваційний процес? — його першою відповіддю було зруйнувати чарівність поточної моделі мемо, що формулює новий спосіб осмислення проблеми, а також потужніший та ефективніший спосіб її успішного вирішення.
5. «Не будуйте дрібних планів: уроки масштабного мислення, погоні за мрією та створення спільноти» (Елліот Бісноу, Бретт Лев, Джефф Розенталь та Джеремі Шварц)
Make No Small Plans: Lessons on Thinking Big, Chasing Dreams, and Building Community by Elliott Bisnow, Brett Leve, Jeff Rosenthal and Jeremy Schwartz
У 2008 році Елліотт Бісноу, Бретт Лев, Джефф Розенталь та Джеремі Шварц — без досвіду організації заходів і маючи дві вищі освіти на чотирьох — стали діловими партнерами та вирішили створити глобальну івент-компанію. З пристрастю та завзятістю вони почали обдзвонювати якнайбільше надихаючих засновників компаній і намагалися переконати їх відвідати свій перший захід. Спочатку лише дев’ятнадцять людей сказали «так».
Із того часу Summit перетворився на глобальну спільноту, яка проводить заходи по всьому світу і приймає у себе знаменитостей, включаючи Джеффа Безоса, Річарда Бренсона, Шонду Раймс, Брене Браун, Кендріка Ламара та Ела Гора. У 2013 році засновники Summit придбали Паудер-Маунтін, найбільший гірськолижний курорт США, з мрією побудувати гірське місто майбутнього. У книзі «Make No Small Plan» вони розкривають тріумфи, помилки та наріжні уроки своєї подорожі, яка розпочалася під час Великої рецесії та триває до сьогодні.
6. «Суть: як лідери стають стратегами» (Річард П. Румельт)
The Crux: How Leaders Become Strategists by Richard P. Rumelt
Те, що вважається стратегією в багатьох компаніях, урядових установах і військових операціях, є отруйною сумішшю прийняття бажаного за дійсне і мішанину безладної політики. Проривна концепція Річарда Румельта (Richard Rumelt) полягає в тому, що лідери стають ефективними стратегами, коли вони фокусуються на викликах, а не на цілях, визначаючи суть своєї ключової проблеми — аспект, який можна подолати і, одночасно, обіцятиме найбільший прогрес — і вживають рішучих, послідовних дій для цього.
Румельт описує суть майстерності стратега за допомогою яскравої розповіді: від моменту, як Ілон Маск знайшов ключ до успіху SpaceX, до того, як американські військові впоралися зі слабкістю своєї бойової стратегії. Наприклад, головним завданням Маска було повторне використання ракет. Його інтенсивна зосередженість на м’якій посадці ракет SpaceX дозволила знову використовувати їх, радикально знизивши вартість їхнього виведення на орбіту. Стратегія Маска не ґрунтувалася на тому, як створюється цінність чи як позиціонувати SpaceX у своїй галузі. Це був задум дії, ментальний маневр, спрямований на те, щоб сфокусувати енергію на тому, що справді мало значення — через розуміння суті та створення ефективної відповіді, яка привела до прориву.
7. «Підривання гри: від Бронкса до вершини Nintendo» (Реджі Філс-Еме)
Disrupting the Game: From the Bronx to the Top of Nintendo by Reggie Fils-Aimé
Реджі Філс-Еме (Fils-Aimé), колишній президент та головний операційний директор Nintendo of America Inc., ділиться уроками лідерства та надихаючими історіями про своє сходження на вершину. Хоча він найбільш відомий як культовий президент Nintendo у Північній та Південній Америці, увічнений тим, що відкрив презентацію Nintendo на виставці E3 2004 року словами: «Мене звуть Реджі, я надираю дупи, я збираю імена, а ми робимо ігри».
Історія Реджі Філс-Еме — ідеальний план гри для тих, хто хоче подолати труднощі і досягти успіху. Дізнайтеся у Реджі, як використовувати підривне мислення, щоб точно визначити життєвий вибір, який зробить вас щасливим; як перемогти негативне сприйняття тих, хто недооцінює вас чи просто ігнорує; і як оволодіти витримкою, наполегливістю та стійкістю, котрі потрібні, щоб домінувати у світі бізнесу та для досягнення вашої професійної мрії.
8. «Ризикнути всім: дев’ять конфліктів і горнило прийняття рішень» (Джеймс Ставрідіс)
To Risk It All: Nine Conflicts and the Crucible of Decision by Admiral James Stavridis USN
В основі навчання адмірала Джеймса Ставрідіса (James Stavridis) як морського офіцера була підготовка до керівництва моряками в бою — аби зустріти його вирішальний момент, коли б він не виник. У книзі «To Risk It All» він пропонує дев’ять найкорисніших і найцікавіших історій з майже 250-річної історії ВМС США і черпає з них низку ідей, які ми всі можемо використати, коли стикаємося з доленосним вибором.
Конфлікт. Криза. Ризик. Ці слова мають особливе значення у військовому контексті, і ми сподіваємося, що вони ніколи не будуть застосовуватися тотожно у нашому власному житті. Але водночас, як чітко показує адмірал Ставрідіс, багато уроків є універсальними. «To Risk It All» наповнена захоплюючими та героїчними подвигами, але це зовсім не поверхова вправа у поліруванні міфів. Кожен лідер у цій книзі має реальні недоліки, як, втім, і всі люди. Однак історії невдач або принаймні рішення, котрі були визначені як такі, так само важливі, як і історії успіху. У будь-якому випадку, наприкінці цього майстер-класу ви будете краще підготовлені до важких рішень, як очікуваних, так і небажаних.
9. «Сила конфлікту: висловлюйте свою думку та отримуйте бажані результати» (Джон Таффер)
The Power of Conflict: Speak Your Mind and Get the Results You Want by Jon Taffer
Більшість людей намагаються щосили уникати конфліктів. Господар Bar Rescue Джон Таффер (Jon Taffer) розуміє це. Конфлікт може мати негативні наслідки. Легко думати, що ключ до щасливої роботи чи шлюбу — уникати конфліктів. Насправді це не так, головне — сперечатися розумніше.
Підхід Таффера сфокусований на навмисному конфлікті, також відомому як «конфлікт із метою». Існують вибіркові та стратегічні способи вести важкі розмови, і при цьому пам’ятати про свої цілі, а не нагнітати напругу без потреби. Як пояснює Таффер, «головне — діяти ствердно, конструктивно та продуктивно». Усунення конфлікту не завжди є рішенням; неминуче настане час, коли він виникне. Участь у конфлікті може бути способом прояснити ситуацію і дістатись суті проблем, які, будучи вирішеними, можуть зміцнити дружбу, знизити напруженість на роботі та вирішити проблеми до того, як вони встигнуть вийти з-під контролю.
10. «Охоплення: створіть максимально можливу аудиторію для вашого повідомлення, книги або справи» (Беккі Робінсон)
Reach: Create the Biggest Possible Audience for Your Message, Book, or Cause by Becky Robinson
Будь-хто, хто приймає сміливе рішення втілити свої ідеї в життя, хоче охопити якнайбільше людей. На жаль, дуже багато хто думає, що це є питанням кількості — що більше людей ви зможете зустріти, то краще. Але справжнє охоплення полягає в розширенні вашої аудиторії, водночас створюючи значні та стійкі зміни, які мають довгостроковий вплив.
Книга «Reach» пропонує чіткий і структурований підхід до створення успішної онлайн-присутності, який вплине на будь-яке повідомлення. Беккі Робінсон (Becky Robinson) ділиться принципом вирощування послідовників, який вимагає чотирьох зобов’язань: цінність, сталість, витривалість та щедрість. Якщо ви візьмете на себе ці чотири зобов’язання, ви будете регулярно випускати контент, що запам’ятовується, не забуваючи про довгострокову перспективу і прагнучи допомагати іншим та ділитися цим із ними.
|