«Office Shock»: створення кращого майбутнього для роботи та життя
Автори книги «Office Shock» починають із головного питання: «Чому ми взагалі працюємо в офісах?» Можливо, це твердження є стрижнем назви книги Боба Йохансена (Bob Johansen), Джозефа Пресса (Joseph Press) та Крістін Буллен (Christine Bullen), які намагаються привернути увагу до теми «створення кращого майбутнього для роботи та життя». Добре написана книга, підкріплена ґрунтовними дослідженнями та спільними знаннями авторів, є прикладом блискавичного мислення. Вона пропонує потенційно життєздатний підхід, заснований на здоровому глузді, у моделюванні майбутнього з форсайтом.
Текст пропонує контекстуальну дискусію про те, як сучасна криза на робочому місці трансформувала перспективи в управлінні офісною роботою та простором. Локус контролю книги зосереджений навколо «офісного шоку», який має переважно раптовий характер і намагається обговорити, де, коли, як і чому ми працюємо. Троє футурологів висувають гіпотезу, що офіс — це одночасно і місце, і процес, які вони визначають як «офіс» і «офісинг».
Вони вважають, що для процвітання будь-якого керівника чи лідера необхідно мати чітке уявлення про ретроспективу — інсайт — і, як наслідок, створювати форсайт. Це схоже на погляд на можливості під новим кутом із точки зору майбутнього — назад. Таким чином, це може сприяти кращому розумінню та обговоренню мети, чому людина йде або повинна йти в офіс? Якими можуть бути основні очікування від роботи в офісі, особливо в умовах мінливого ландшафту, контурів бізнесу? Виникають питання, як підвищити свій інтелект? Коли і куди йти в офіс? І чи можна буде створити гнучкий офіс, який кидає виклик його старим версіям?
Автори чітко зазначають, що в результаті глобальних потрясінь виник офісний шок — сукупність невдоволення працівників. Культура змінилася, рівень позитиву суттєво знизився, а культура праці переживає кризу. Натомість, як стверджують троє авторів, з’явилися необмежені можливості, за які варто вхопитися. З’явилася нова редакція офісу, що перетворюється на «officeverse», дозволяючи працівникові самому вирішувати — де, коли і як працювати. Спектр мислення змінився докорінно.
Книга поділена на три частини: що в майбутньому, що далі і що зараз. Кожна частина плавно переходить від роздумів про майбутнє до спектру цілей, а отже, до розумного вибору для окремих людей, організацій і спільнот. Книга варта того, щоб присвятити час розумінню того, що думають футурологи, — це може стати поштовхом до протидії «майбутньому шоку».
За матеріалами CEOWORLD magazine
|