«Winning Through Platforms»: скарбниця з 24-х перевірених платформних стратегій
Книга «Winning Through Platforms» розшифровує рухи зростання, отримані в результаті десятирічної конкуренції між платформами. Це скарбниця з 24-х перевірених платформних стратегій, таких як створення коаліцій клієнтів, збагачення в процесі використання, брендинг за допомогою штучного інтелекту та багато іншого.
Девід Аакер (David Aaker), якого часто називають «батьком сучасного брендингу», у своїй передмові до книги поділився враженнями від неї.
Книга «Winning Through Platforms» є справжнім відкриттям, що надає всеосяжну дорожню карту для цифрових стратегій на основі платформ. Вона напрочуд розлога за обсягом, організована за допомогою багатої концептуальної моделі та сповнена глибоких ідей, які ведуть до дієвих стратегічних варіантів. Ця книжка також неймовірно своєчасна, оскільки в ній розглядаються такі теми, як штучний інтелект і розширена реальність. Кожен керівник, менеджер і професіонал, якому потрібно розібратися з плутаниною навколо інтелектуальних платформ, а потім визначити бізнес-ризики та можливості, отримає величезну користь, прочитавши і застосувавши ідеї з «Winning Through Platforms».
Дозвольте мені виділити чотири конкретні причини, чому я був вражений цією книгою.
По-перше, центральна концепція книги — цифрова платформа — надає читачам широкий погляд на останні тренди в цифровій стратегії. Вона розкриває багато різних способів, за допомогою яких збір даних на платформі, програмний код і обчислювальна потужність дозволяють вам спостерігати, взаємодіяти з клієнтами і надавати їм цінність, коли вони користуються тим, до чого вони отримали доступ від вашої компанії. Автори показують, як користувацький шлях клієнта — раніше недоступний, але тепер видимий через платформи — набуває більшої цінності.
Цей посібник пояснює, як широкий спектр компаній творчо використовували свої платформи, щоб обійти конкурентів і створити нові шляхи для зростання. Вона розкриває стратегічну еволюцію компаній, які ви, природно, вважаєте власниками платформ — наприклад, Uber, Zillow, Airbnb, Salesforce і Netflix. Книга також пояснює стратегічні інновації компаній, які ви, можливо, не вважаєте власниками платформ — Nike, Haier, Autodesk, Disney та SleepNumber, серед яких можна назвати лише кілька. Кожна компанія впроваджувала інновації за допомогою платформ, щоб змінити те, що купують і використовують їхні клієнти, відкриваючи величезні можливості для зростання. Загалом, у книжці зібрано виграшні ходи понад 50 компаній, які ви можете використати у якості принципів.
По-друге, методи та інструменти епохи платформ розглядаються в дії — від Інтернету речей до різних галузей штучного інтелекту (машинного навчання, обробки природної мови, комп’ютерного зору та генеративного ШІ). Книга демонструє, як їх можна застосовувати в умовах конкуренції, щоб завоювати клієнта.
Так само ця книга допомагає мені краще зрозуміти, чому ШІ та розширена реальність перебувають на такому стрімкому підйомі, хоча технології, що лежать в їхній основі, розвиваються вже щонайменше два десятиліття. Зображення авторами недавнього широкого впровадження платформ дає зрозуміти, що зараз є набагато більше даних про «користувацький шлях» клієнтів, ніж раніше, які можна отримати, проаналізувати і на основі яких діяти. Оскільки книга також показує, як інноваційний досвід користувацької подорожі може сприяти розвитку відносин із клієнтами, їхній лояльності та розширенню, вона обґрунтовує необхідність інвестицій для компаній, включаючи стратегічну цінність на рівні, небаченому в минулому.
По-третє, я ціную те, як ця книга організовує виграшні ходи в дивовижно всеосяжну стратегію. Вона з однаковою інтенсивністю охоплює стратегічні переваги платформи (бізнес-портфель і дизайн платформи), ринкові переваги (прискорення попиту і постійні інновації), а також організаційне виконання (операції і трансформація). Кожна з 24 «п’єс» підпадає під спосіб виграшу, який може сприяти зростанню.
Щоб дати вам уявлення:
- П’єса під назвою «Оптимальні ролі платформи» пропонує набір варіантів бізнес-стратегії платформи, що спонукає до роздумів. В тому числі стратегія, яку використовує Netflix для створення конкурентної переваги шляхом створення синергії між своєю платформою (потокове розповсюдження медіа) та фізичним бізнесом (виробництво фільмів із топ-акторами).
- П’єса «Від успіху до імпульсу» ілюструє, чому і як Amazon Prime і Salesforce Trailhead застосовують різні підходи для досягнення однієї і тієї ж мети — імпульсу клієнтів.
- П’єса під назвою «Повне залучення» показує, як Nike залучає клієнтів через повну подорож по всіх точках взаємодії з платформою, щоб досягти в 4 рази більшої життєвої цінності для клієнтів.
- Інші п’єси пояснюють, як, наприклад, Haier і Всесвітня виставка диференціюються на глобальному рівні завдяки високоефективним інноваціям із використанням розширеного досвіду на платформі.
Розглядаючи теми від стратегії до реалізації, ця книжка гарантує, що кожен читач знайде ідеї, які допоможуть йому розвиватися вже сьогодні. Додаткові знання, які вони не використають одразу, стануть їм у пригоді завтра, коли їхні потреби зміняться.
Нарешті, мені подобається стиль написання, який використовують автори. 24 п’єси не представлені в анотації, а проілюстровані одним, двома або більше конкретними прикладами. Мені також подобаються цікаві історичні метафори, які пояснюють необхідні культурні зміни. Ви будете насолоджуватися читанням у міру того, як будете вчитися; так само, як і ваші команди.
Підсумовуючи, можна сказати, що ця книга — посібник із трансформації, якої потребує кожен бізнес. Надаючи важливі кроки для перемоги у світі платформ, «Winning Through Platforms» може стати справжнім джерелом змін для кожного читача у ключовий момент ризику та можливостей.
|