Як перехитрити МВА-клонів
Outsmart the MBA Clones
Чи можливо забезпечити собі довгострокову успішність без ризику, що вашу стратегію скопіюють конкуренти?
Більшість людей скаже, що це неможливо. Втім, автор книги "Перехитрити МВА-клонів" (Outsmart the MBA Clones) Ден Герман (Dan Herman) переконаний, що можливо. Він наводить приклади компаній, яким вдалося досягнути такого статусу. Серед них — всесвітньовідома корпорація Apple Computers. Ці компанії, схоже, володіли секретом успішної диференціації, завдяки чому їхня стратегія не могла бути скопійована, а користувачі вважали продукцію цих компаній неповторною і неперевершеною. Ден Герман називає це "нечесною конкурентною перевагою" (Unfair Competitive Advantage). Втім, у цій назві немає нічого неетичного. Кожен може створити таку перевагу. Принаймні, кожен читач книги "Перехитрити МВА-клонів".
Якщо секрет успішної диференціації, яка не може бути скопійована, існує, то він повинен бути пов'язаний зі способом мислення конкурентів. Оскільки більшість маркетологів у сучасних компаніях — це випускники МВА, які звикли діяти та мислити відповідно до стандартних схем та шаблонів — ви можете скористатися їхніми ж знаннями, щоб перевершити їх. Саме таких випускників автор називає МВА-клонами.
У книзі "Перехитрити МВА-клонів" Ден Герман не лише ділиться секретами успішної диференціації, але й пропонує набір конкретних принципів, практик та інструментарію, які допоможуть отримати "нечесну" конкурентну перевагу.
Сам же автор є консультантом із конкурентної стратегії, директором із маркетингу, професійним бренд-менеджером та бізнесменом. Він ніколи не скаже вам "мисліть ширше". Натомість він запропонує набір конкретних інструментів, які дозволять досягнути цілі. І хоча його книга здатна перевернути ваш світогляд "з ніг на голову", після її прочитання ви зрозумієте, що всі надані поради цілком логічні, ефективні і можуть бути успішно використані на практиці.
Ярослав Федорак, за матеріалами сайту книги www.outsmart-mba-clones.com.
|