Необхідна революція
The Necessary Revolution
Уявіть світ в якому надлишок енергії, який створюється від роботи одного бізнесу, буде використовуватися для того, щоб обігріти інший. Світ, де будівлі потребуватимуть все менше та менше енергії, а деякі "ренегераційні" комерційні структури створюватимуть більше енергії, ніж споживають. Світ, в якому екологічно чисті продукти та процеси будуть більш вигідними для компаній, ніж ті, які забруднюють та нищать навколишнє середовище. Світ, у якому великі міжнародні корпорації на зразок Costco, Nike, BP та багато-багато інших самі шукають контактів з різноманітними екологічними організаціями, щоб допомогти їм краще турбуватися про навколишнє середовище.
А тепер перестаньте уявляти — цей світ народжується вже зараз.
У своїй останній праці "Необхідна революція" (The Necessary Revolution) Пітер Сенге разом зі своїми співавторами розповідає про компанії, які сьогодні ведуть зміни від моделі "традиційного бізнесу" до трансформаційних стратегій, без яких не можливо досягнути стабільного та благополучного процвітання. Їм ще належить дуже багато чого зробити. Але ера "заперечення" закінчилася. Провідні лідери сьогодення нарешті починають розуміти необхідність революційних інноваційних змін, які вплинуть на підходи людства до роботи та й життя в цілому.
У книзі "Необхідна революція" розповідається про те, як звичайні люди на всіх рівнях організації беруть участь у трансформації свого бізнесу та спільноти. Працюючи у взаємодії і намагаючись розширити рамки свого мислення, вони постійно перебувають в пошуках інноваційних рішень, які можуть зробити цей світ кращим (а не тільки "менш поганим"). Серед історій, наведених у книзі, знайдемо розповідь про еволюцію шведської "Зеленої зони", скорочення використання води Alcoa, екологічні ініціативи GE тощо.
Проте основною особливістю книги "Необхідна революція" є набір стратегій, які можуть бути використані як індивідами, так і організаціями для створення компетенцій ефективного реагування на найскладніші виклики нашого часу. Книга є обов'язковою для прочитання всім тим, хто розуміє необхідність і прагне працювати разом для того, щоб зробити світ кращим.
Ярослав Федорак, за матеріалами Society for Organizational Learning.
|