Відчуття майбутнього
Future Savvy
У сьогоднішньому мінливому економічному оточенні вміння прогнозувати та передбачати здатне вдихнути впевненість і надати бізнесу конкурентну перевагу. Багато тих, хто займається прогнозуванням, не очікують нічого хорошого у 2009-му році. Втім, абсолютна цинічність та негативізм під час здійснення прогнозів - також доволі ризикована діяльність. У книзі Адама Гордона "Відчуття майбутнього: Як ідентифікувати тенденції для прийняття кращих рішень, керувати непевністю та отримувати користь від змін" (Future Savvy: Identifying Trends to Make Better Decisions, Manage Uncertainty, and Profit from Change) розповідається про те, як утримати баланс, оцінюючи прогнози з багатьох різних точок зору.
Автор робить чітке розмежування між "хорошими" та "поганими" прогнозами і намагається знайти консенсус, перш, ніж повірити у будь-який із них. Погані прогнози стверджують, що всі негативні аспекти сьогоднішнього економічного середовища залишаться такими і в майбутньому. Беручи за основу свій власний досвід, Гордон презентує великий список важливих питань, на які слід дати відповідь менеджерам, перш ніж вони повірять тому чи іншому прогнозові і почнуть підлаштовувати під нього свій бізнес. Він спонукає читачів дивитися "вглиб" і завжди ставити під сумнів "офіційну точку зору", яка пропагується засобами масової інформації.
Книга "Відчуття майбутнього" детально аналізує прогнози, використовуючи для цього новітні підходи та технології. Частковий перелік причин, чому деякі пронози виявляються хибними, виглядає приблизно так: числа, які використовуються при оцінці, не відповідають дійсності; не враховуються певні ключові аспекти; окрема інформація просто ігнорується або ж дослідник її не помічає; дані використовуються неправильно; засоби масової інформації викривляють суспільну думку; стереотипи не перевіряються і т.п.
Таким чином Гордон пропонує своїм читачам практичний перелік ідей та інструментів для оцінки прогнозів. Зрештою, менеджер повинен мати можливість визначити, яким буде майбутнє його компанії і як керувати нею для того, щоб досягнути успіху.
Ярослав Федорак, за матеріалами Graziadio Business Report.
|