Старі та прекрасні
Selling the Fountain of Youth
Якщо ви шукаєте спосіб назавжди лишитися молодими, тоді вам, безперечно, цікаво буде познайомитися з книгою Арлін Вейнтрауб "Продати джерело молодості: Як сфера боротьби зі старінням перетворила поважний вік на хворобу — і зуміла заробити на цьому мільярди" (Selling the Fountain of Youth: How the Anti-Aging Industry Made a Disease Out of Getting Old-And Made Billions). У цій книзі досліджується розвиток сфери боротьби зі старінням, починаючи з її зародження на початку 90-их років і закінчуючи сучасною $88-мільярдною присутністю на ринку.
Авторка показує, як одна доволі абсурдна обіцянка — зберегти вас від старіння — здатна перетворитися на багатомільярдну галузь, у якій працює безліч бізнесів та компаній.
Виникнення феномену боротьби зі старінням було доволі логічною подією — покоління "бумерів" старіло і представникам цього покоління переставало подобатися, як вони виглядають у дзеркалі. І тому, коли в New England Journal of Medicine у 1990-му році було опубліковано статтю про відкриття нових можливостей гормону росту (HGH), який раніше використовувася для боротьби з проблемами дитячого дорослішання, а тепер обіцяв взяти на себе функцію "боротьби зі старінням" — більшість старших людей накинулися на цю новину, як на новий шанс для себе.
А коли у 1993-му році лікарі Рональд Клац (Ronald Klatz) та Роберт Голдман (Robert Goldman) почали тестувати ін'єкції HGH на собі, забувши навіть протестувати їх попередньо на щурах — серед інших результатів дослідження вони виявили втрату ваги та збільшення енергії. Це ще більше підсилило впевненість громадськості в тому, що подолати старість можливо.
Попри всі небезпеки, які створював гормон, наприклад — небезпеку раку — Клац та Голдман створили та звану "медичну спільноту", яку назвали Американською академією ліків боротьби зі старінням (American Academy of Anti-Aging Medicine чи (A4M)), місією якої було просування HGH та сертифікація лікарів у цій новій сфері діяльності.
І хоча такий підхід навряд чи можна назвати по-справжньому науковим — він був по-справжньому прибутковим. Та й сама A4M була далеко не першою асоціацією, яка намагалося продати джерело молодості. Адже це найпростіший спосіб збагатитися — видати неможливе за доступне.
Втім, люди, які входили до руху боротьби зі старінням — мали всі відповіді на запитання критиків. Фармацевтичні компанії здавна навчилися "закривати рот" всім, хто намагався їх критикувати. Тож галузь не лише виживає, але й продовжує розвиватися. Про все це, а також багато-багато іншого ви можете прочитати у книзі Вейнтрауб.
Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.
|