РЕЦЕНЗІЇ | Книга 22 вересня 2010 р.

Когнітивний надмір

Cognitive Surplus

Традиційний медіа-бізнес повинен змінитися або померти. Представникам молодших аудиторій вже недостатньо читати або дивитися: вони повинні твітити, писати в блог, оновлювати свій статус (бажано — все одночасно). Цифрові мережі змінюють культуру, економіку та політику.

У своїй новій книзі "Когнітивний надмір: Креативність та щедрість віку зв'язку" (Cognitive Surplus: Creativity and Generosity in a Connected Age) автор Клей Шіркі (Clay Shirky) пояснює, яким чином вікі та флеш-моби впливають на стосунки між представниками суспільства. Під "когнітивним надміром" Шіркі має на увазі потенційний вільний час. Зараз ми витрачаємо час на "погане" телебачення, тоді як могли б набагато більш ефективно інвестувати його в розвиток онлайн-спільнот.

Від численних книг на подібну тематику "Когнітивний намір" відрізняє здатність автора показати, як носій (Інтернет) може бути ідеальним для вирішення соціальних питань. Втім, книга Шірка абсолютно чорно-біла. Він практично не сприймає і не показує "сірих" тонів, від чого виникає відчуття штучності.

Втім, мережа перевантажена думками та враженнями, більшість з яких ніколи не "показували в одному напрямку". Тут є люди, які захищають зброю і заперечують проти неї, є ті, які захищають меншини, і є ті, які виступають проти них. Тому насправді часто може статися, що Інтернет забиратиме ваш час, замість того, щоб звільняти його для вас.

Природа Інтернету полягає в тому, що він дозволяє розвиватися і розповсюджуватися всім ідеям, як хорошим, так і поганим. Він може бути настільки ж зручним інструментом для терористичних угруповань та розповсюдження дитячої порнографії, як і для активістів, які проповідують здоровий спосіб життя та вегетаріанство.

Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)