РЕЦЕНЗІЇ | Книга 19 жовтня 2010 р.

Бренд-бульбашка: Наростаюча криза цінності брендів та як її уникнути

The Brand Bubble: The Looming Crisis in Brand Value and How to Avoid It

Автори книги "Бульбашка бренду: Наростаюча криза цінності брендів та як її уникнути" (The Brand Bubble: The Looming Crisis in Brand Value and How to Avoid It) Джон Герзема (John Gerzema) та Ед Лебар (Ed Lebar) — співробітники міжнародної рекламної агенції Young & Rubicam. Саме їхня спеціальність дозволила зібрати вражаючі дані з дуже широкої бази, яка включає 600 000 клієнтів, 30 000 брендів із 48 країн та 240 навчальних студій.

За останні кілька років поняття вартості брендів було настільки "роздутим", що сьогодні воно складає 30% від ринкової капіталізації компаній із переліку S&P 500. Основна проблема полягає в тому, що попри високу оцінку і сприйняття компаніями їхніх брендів, споживачі починають оцінювати їх нижче. Довіра суспільства до більшості брендів була зруйнована десятиліттями реклами, яка обіцяла щось надзвичайне, і продуктових полиць, які були заставлені сотнями однакових недиференційованих товарів. Підлило масло у вогонь, на якому повільно згорає поняття цінності бренду, і масове розповсюдження Інтернету, яке дало змогу людям самостійно проводити дослідження щодо брендів та ділитися відгуками про них одне з одним.

Серед незаперечних факторів, які свідчать про зміну ставлення споживачів до брендів, є той факт, що кількість респондентів, які сказали, що вони "вибирають продукти завдяки рекламі" зменшилася з 29% до 13% у період з 2002 по 2006 роки. А відсоток тих, хто вважає, що компанії говорять правду у рекламі, скоротився від 13% до 6% за той самий період.

Десятиліття тому вистачало одного тільки знання про бренд, щоб здобути свою частку ринку, особливо, коли бренди були невеликими та регіональними. Сьогодні ж успішність передбачає вміння диференціюватися, перетворювати бренди у міцні стосунки з клієнтами. Люди все менше уваги звертають на бренд і все більше — на реальну якість продуктів, дізнатися про рівень якої у них стає все більше та більше можливостей.

Саме тому деяким брендам (які, до речі, не є найдорожчими у переліку брендів) вдалося досягнути особливого рівня взаємодії з клієнтами. Ось тільки деякі з них: Apple, Nike, Virgin, Whole Foods та Google. Всі вони спромоглися на "енергійну диференціацію" — поняття, введене авторами в книзі. Ці бренди не спочивають на своїх "лаврах" — вони постійно дивляться вперед та намагаються залишатися в русі.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)