Основи менеджменту від Wall Street Journal
The Wall Street Journal Essential Guide to Management
Книга "Основи менеджменту від Wall Street Journal" (The Wall Street Journal Essential Guide to Management), написана Аланом Мюрреєм (Alan Murray), — це справжня скарбниця сучасної управлінської думки. Основний фокус книги спрямовано на так зване "закінчення ери" — фінал консервативного політично-економічного циклу, який починався Тетчеризмом та Рейганізмом.
"Основи менеджменту..." скаладються із 12-ти розділів, кожен з яких супроводжується коротким підсумком. Всі разом вони висвітлюють достатньо широкий набір тем: менеджмент, лідерство, мотивація, стратегія, впровадження, команди, зміни, глобальність, етика, управління собою та багато-багато іншого. Автор навіть приділяє окремий розділ темі фінансової грамотності, розповідаючи про базові поняття, такі як: балансові звіти, прибуток та грошовий потік тощо.
Значною мірою книга є компіляцією робіт провідних управлінських умів. При цьому автор не приховує, що в основу його управлінської думки лягла праця Пітера Друкера, а також таких діячів, як Майкл Портер та Клейтон Крістенсен, Джек Уелч та Ларі Боссіді, Том Пітерс та Джим Коллінз.
Мюррей говорить про відмінність між управлінням та лідерством, наголошуючи, що ефективний лідер повинен бути скромним та "жадібним" водночас. Автор також залучає обидві теорії (теорію "X" та теорію "Y") в дискусію щодо людської мотивації. Спробу зрозуміти людську поведінку та інтуїцію через методи фізичної науки він називає "найбільшою оманою XX-го століття".
На жаль, саме в тому місці, де протиріччя виглядало б найбільш доречним — в розділі про стратегію — книга виглядає занадто однобокою. Ідея, що стратегія завжди формується свідомо — домінує. Немає жодної згадки про важливість навчання та вроджену стратегію.
Має книга й інші слабкі сторони. Наприклад, внутрішні стосунки в команді обговорються в термінах ринкової мови. Цілий розділ, присвячений етиці, розповідає про домінування неетичної управлінської поведінки, при цьому ігноруючи причини такої поведінки.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|