Лідерство в «негоду»
Leading in Turbulent Times
Книга Кевіна Келлі (Kevin Kelly) та Гарі Хейза (Gary Hayes) "Лідерство в «негоду»" (Leading in Turbulent Times) починається з пошуку "універсальної істини змін". В основу авторської логіки лягає припущення, що у сучасному світі не залишилося практично нічого постійного. А єдиний шлях до виживання та процвітання — постійні зміни.
Кевін та Гарі наводять чимало кейсів. Наприклад, вони розповідають про компанію Hertz. До початку кризи жодна компанія, яка займається орендою автомобілів, ніколи не демонструвала скорочення продаж більше, ніж на 3,5% на рік. У 2008-му ж їй довелося відчути 20% скорочення. Єдиний вихід, який знайшла компанія — скоротити персонал на 4000 працівників, щоб вижити.
Зміни — універсальний факт життя організації. Автори досліджують зміни в кожному бізнесі і в кожній сфері. Вони переконані, що зміни вимагають правильного лідерства та правильних "особистісних навичок", які роблять виживання та успіх в часи "негоди" можливими.
Деякі спостереження в книзі можуть видатися спрощеними та приведеними до загальних "кліше", як от: "Є велика різниця між управлінням та лідерством". Втім, дискусія про потребу лідера ефективно інтерпретувати знаки майбутніх змін на ринку та незаперечну потребу ефективно комунікувати з підлеглими, виглядає доволі цікаво і справді може бути цінною для керівників.
Згадують автори і про набір обов'язкових комунікаційних навичок, без яких не обійтися у кризові часи. Також розповідають про необхідність встановлювати перед працівниками прості і чіткі цілі. Персональна, автентична комунікація повинна стати органічною частиною організаційної стратегії і відбуватися на регулярній основі. Окрім того, комунікація повинна застосовувати технології для залучення якомога більшої кількості учасників.
Лідерство у цій книзі розглядається як своєрідний баланс між мисленням (думанням) та дією (реалізацією). Лідерство також передбачає вміння визначати, чи варто вдаватися до дій негайно, чи краще почекати.
Висновок: книга може бути корисною для узагальнення знань щодо лідерства, але, на жаль, має дуже багато очевидних тверджень.
Ярослав Федорак, за матеріалами Graziadio Business Report.
|