Шість сталих принципів управління стратегією та інноваціями в непевному світі
Staying Power: Six Enduring Principles for Managing Strategy and Innovation in an Uncertain World
Майкл Кусумано (Michael Cusumano), дослідник з Масачусетського технологічного інституту, в своїй останній книзі "Залишаючись при владі: Шість сталих принципів управління стратегією та інноваціями у непевному світі" (Staying Power: Six Enduring Principles for Managing Strategy and Innovation in an Uncertain World) намагається відшукати принципи довгострокового успіху. У цій праці Майкл глибоко аналізує компанії, з якими йому доводилося працювати на своєму кар'єрному шляху — Toyota, Microsoft та Intel, — щоб ідентифікувати "великі ідеї, які створюють сталу потужність та високу результативність". Ці принципи мають потенційну цінність для управлінців всіх галузей.
Як стає зрозуміло вже із назви книги, Кусумано орієнтується на довгостроковий (сталий) аспект успішності. Він пише: "Я дійшов висновку, що існує певний набір принципів — я обрав шість — які, схоже, є обов'язковими для ефективного управління стратегією та інноваціями протягом тривалого періоду". Варто звернути увагу на слова "я дійшов висновку" та "схоже", які вказують на суб'єктивні судження автора і свідчать про те, що книга не претендує на наукову точність.
Перші два принципи описують фундаментально різні підходи до стратегії та бізнес-моделей. Платформа, а не лише продукт, вплинула на успішність Toyota та Microsoft. В обидвох компаніях глобальне лідерство базується на здатності створювати платформи, а не тільки незалежні продукти.
Другий принцип наголошує на важливості пропозиції сервісів як ефективного способу уникнути комодитизації продуктів. Сервіси не лише дозволяють збільшити прибутковість, але й створити перевагу, яку дуже важко відтворити.
Наступні чотири принципи пов'язані з гнучкістю та швидкістю — тобто здатністю миттєво реагувати на зовнішні зміни. Тут Кусумано згадує принципи японського виробництва, наголошує на важливості продуктового дизайну. При цьому автор не забуває і про необхідність зростання "вглиб" (розвиток, дослідження, інжиніринг, інновації), а не лише "вшир" (вихід на нові ринки). Насамкінець, Майкл окремо наголошує на важливості власне гнучкості, а не лише ефективності (відточеності наявних процесів).
Шість принципів, виведених Кусумано, будуть корисним для топ-менеджменту будь-якої компанії у будь-якій галузі, яка прагне досягнути високої результативності у довгостроковому розрізі.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|