Чи можна позбутися жахливого менеджменту?
Гарі Шіерд (Gary Sheard), автор книги «Turnaround Manager» («Менеджер з трансформацій»), не перебирає висловів, коли характеризує фірму, що ледь-ледь зводить кінці з кінцями, або зажирілу державну структуру. У своїй новій праці «Awful Management» («Жахливий менеджмент») він демонструє вірність собі — веде безжалісний словесний наступ на недолугих управлінців.
Ця книга знайде відгук у всіх, хто щодня мусить спілкуватися з босом, котрий не дуже розуміється на тонкощах управління; хто працює в компаніях, де кожний крок регулюється правилами та процедурами, чи перебуває у підпорядкуванні менеджерів, які хоча і мають гарні наміри, повністю загрузли в управлінських підходах, що вже давно втратили актуальність.
Тримаючи перед «жахливими менеджерами» дзеркало, яким є приклади руйнівної управлінської практики, автор детально розбиває підходи і методи, що стають на заваді розвитку бізнесу, а далі переходить до викладення технік, котрі дають змогу залучити абсолютно кожного працівника компанії до реалізації її багатопланових цілей.
Підхід, який застосовує Шіерд, можна назвати «ініціативою знизу». Сам він вперше виявив «ініціативу знизу» в 1960-тих, коли у віці вісім років збирав зелений горошок на фермерському полі в Йоркширі. Тоді, не отримавши жодних інструкцій, хлопець не знав, що і як слід робити, а також — чого від нього очікують. На щастя, невдовзі до групи, в якій працював Гарі, приєдналися двоє його родичів-підлітків, які й пояснили, як правильно збирати горошок. Тоді ж спостерігаючи та прислуховуючись до порад старших, Шіерд почав набувати навичок управління людьми, і, розвиваючись, став краще виконувати свої завдання, а тому фермер довірив йому відповідальнішу роботу. Так розпочався кар’єрний шлях Шіерда, який привів його на металургійне підприємство, де він став учнем майстра, а з часом — і до директорського кабінету.
За словами Шіерда, він присвятив свою книгу мільярдам людей, які сьогодні працюють в умовах режиму «жахливого менеджменту», а також студентам, котрі тільки готуються розпочати свій професійну діяльність.
Ґрунтуючись на чотирьох десятиліттях управлінського досвіду, автор наводить цікаві приклади «жахливого менеджменту», котрі показують, як некомпетентні управлінці створюють перепони для нормального функціонування фірми, або навіть доводять її до краху, а також — як тип мислення, що принципово відрізняється від домінуючого, та досконаліша комунікація між менеджментом та пересічними працівниками, можуть допомогти компаніям створити гармонічне робоче середовище, підняти рівень вдоволеності персоналу та у підсумку підвищити свою прибутковість.
Як зазначає Гарі Шіерд, книга покликана «підвищити продуктивність кожного окремого працівника, і, відповідно, організації в цілому, а також — допомогти наблизити кончину «жахливого менеджменту» як такого.
За матеріалами management-issues.
|