Надсилайте мені SMS, або Як мобільний телефон нас змінив
Як можна сприйняти книгу, в назві якої фігурує номер телефону її автора? Як найвідвертіше самопросування? Або як безпрецедентну відкритість? У будь-якому разі книга Б. Боніна Боу (B. Bonin Bough) «TXT ME (646) 759-1837: Your Phone Has Changed Your Life. Let’s Talk About It» («Надсилайте мені SMS (646) 759-1837: ваш телефон змінив ваше життя — давайте поговоримо про це»)1 немає нічого спільного з саморекламою. Вона присвячена аналізу вкрай непростого та багатогранного питання — як мобільний телефон змінив нас.
Бонін Боу, до недавнього часу директор з питань медіа та електронової комерції в Mondelez International, здобув визнання завдяки вмінню розмивати границі між маркетингом традиційних брендів і технологією. Лише один приклад: експеримент під назвою «Trending Vending Machine», представлений 2014-го року на фестивалі SXSW Interactive, коли печиво Oreo найбільш «трендових» у Twitter смаків робилось за принципом 3D-друку безпосередньо на очах відвідувачів.
Але книга «TXT ME» присвячена не стільки мобільній технології, скільки тому, як вона трансформує нас. Розмірковуючи на цю тему автор пише: «Ми вже навчились читати між рядкам, інтерпретувати, що означає наявність чи відсутність "like", вхоплювати приховане значення, яке несуть у собі фото та відео; коротко кажучи, ми вміємо розшифрувати сучасну версію "печерних малюнків", сподіваючись при цьому, що знаємо себе настільки добре, аби виразити власне істинне "я" на своїх сторінках».
Як зазначається в книзі, мобільна технологія зробила дві очевидні речі. По-перше вона додала фактор негайності: ми хочемо щось мати вже зараз — і нам починає катастрофічно бракувати терпіння, аби зачекати, хоча б трохи. По-друге, стосунки в навколишньому світі стали більш «пласкими» — відбулася «демократизація» традиційного способу взаємодії між «хазяїном» і «слугою».
Автор описує епізод, коли він довідався від свого майбутнього боса Дани Андерсон (Dana Anderson), що йому по суті ввіряється медіа-майбутнє Mondelez International. «Тоді мені здалося, що нас обох охопили галюцинації», — пише він. Єдиною порадою, яку Андерсон дала Боу, була: «Не заваліть роботу». Пізніше вона додала: «Нас потрібно інформувати як компанію; також я розумію, що необхідно замінити вікна, крізь які ми дивимось на світ — інакше нам ніколи не вдасться достатньо швидко просуватися вперед».
У книзі аналізується вплив технології на різні аспекти людського життя зокрема, на бізнес. Так, у розділі, присвяченому ритейлу, автор визнає, що продажі товарів, які традиційно розміщуються у прикасовій зоні (серед іншого — жувальної гуми) впали, бо люди, котрі стоять у черзі до каси, дивляться не на прилавки, а у свої смартфони. Також він обмальовує своє бачення майбутнього галузі, коли досвід купівлі в онлайні і в офлайні більше не розмежовуватимуться, а, швидше, зливатиметься в одне ціле. У телефони, які покупці кріпитимуть на свій візок, навантажуватиметься адаптована до їхніх переваг інформація щодо промоакцій чи рецептів блюд. Не виключено, що цей футуристичний сценарій може стати реальністю вже через декілька років.
Або ще одна зарисовка з майбутнього. Скажімо, ви збираєтесь на футбольний матч. За кілька днів до події у ваш телефон завантажується інформація стосовно попередніх ігор, проведених двома командами, а також з’являється посилання на сайт, де можна купити продукцію з символікою команди, за яку вболіватимете. А в день матчу через гаджети вам надаються оновлені дані щодо місць, а також друзів, котрі будуть присутні на грі.
Якщо брати в цілому, то книга «TXT ME» змусить нас по-іншому подивитись на смартфони — замислитись над тим, як маленький пристрій змінив і нас самих, і все навколо нас. Що стосується номеру телефону (він таки справжній) — Бонін Боу зазначає, що готовий відповідати на запитання, які можуть виникнути в процесі читання його книги.
За матеріалами strategy+business.
1 Книга увійшла до переліку «Найкращі бізнес-книги 2016-го року» (категорія «Маркетинг») за версією видання strategy+business.
|