Секрети хореографічної майстерності і успіх у житті та бізнесі
Хореографічні задуми втілюються в гармонії рухів, пристрасті та винятковому фокусуванні енергії. На переконання Валех Наземофф (Valeh Nazemoff), віце-президента та співвласника компанії Acolyst, все це можна привнести як до нашого повсякденного життя, так і до бізнесу.
У своїй новій книзі «The Dance of the Business Mind: Strategies to Thrive Anywhere, From the Ballroom to the Boardroom» («Танок бізнесового розуму: стратегії успіху будь-де — від балів до засідань правління») Наземофф розповідає, як, будучи студенткою коледжу, захопилася танцями. Це заняття стало для неї не просто опануванням хореографічного мистецтва, але й способом пізнання світу, людей та себе. «Сутністю танцю є здатність розповідати, комунікувати свою візію та робити її центром уваги всіх», — пише вона, додаючи, що особливо любила надихати аудиторію, спонукаючи людей долучатись до танцю.
Згодом, ставши управлінським консультантом, Наземофф надихала клієнтів на прийняття непростих стратегічних рішень. За її словами, «люди, з якими я співпрацювала, проходили через дещо більше, ніж одну лише реалізацію організаційних змін — вони проходили крізь особистісну трансформацію, в результаті чого набували більшої впевненості, привносили в роботу пристрасть та виявляли творче начало у буденних бізнес-ситуаціях».
Як зазначає автор, хоча й виглядає, що хореографія і планування бізнес-стратегії це цілком різні речі, між ними набагато більше спільного, ніж здається. І творці стратегії, і балетмейстери розробляють рисунок і схему руху, а потім наповнюють це конкретними кроками чи па. «Хореографи повинні враховувати все: від конструкції сцени, бутафорії та взаємодії партнерів до особливостей аудиторії і оцінювати її реакцію на те, що відбувається на підмостках», — читаємо в книзі. — Те ж саме відбувається при розробці бізнес-стратегії, коли потрібно зрозуміти інформацію настільки добре, щоб бути у змозі донести її через яскраві й чітко окреслені образи до своєї аудиторії — працівників, клієнтів та ринку в цілому».
Робота над собою є однаково важливою як в бізнесі, так і в хореографії. Ось як радить підійти до цього автор:
Слідкуйте за ходом мислення партнерів — за тим, який напрям руху є для них звичним, чому вони слідують саме такій, а не іншій схемі кроків. Адже щоб виявити закономірності у власних діях, можливо, вам спочатку доведеться поспостерігати за поведінкою партнера. Наприклад, у нього постійно виникають проблеми з плануванням часу. Подумайте, чому це так, а далі проаналізуйте, як з цим у вас. Намагайтесь щодня знаходити трохи часу для того, аби постежити за собою та виявити закономірності у власних діях. Потім корегуйте свою поведінкову лінію. Практикуйте цю вправу регулярно і з часом вона стане для вас звичкою, закарбованою на рівні підсвідомості.
Продуктивність взаємодії є критично значущим фактором успішної реалізації задумів — як бізнесових, так хореографічних. «Якщо ви коливаєтесь у танці перед тим, як зробити підскок чи якесь па, партнерові важко прорахувати відстань або швидкість вашого наступного руху і ви можете впасти, — пише автор. — Не слід боятись робити черговий крок — ані в танцювальному залі, ані в бізнесі; і там, і там потрібно знайти баланс між аналітичними розрахунками та інтуїтивними рішеннями».
Танцюючи, виконавець мусить прорахувати свої рухи на кілька кроків вперед, бо інакше не зможе переміщуватися в такт музики. Провадження бізнесу ґрунтується на схожій засаді: потрібні далекоглядність та симбіоз між людьми та ідеями.
Як в мистецтві, так і в бізнесі вкрай важливо мати міцні основи. В танцях це роки занять у хореографічному залі, які формують виконавця; в бізнесі — практичне вираження духу та цінностей фірми, а також щоденна підготовка до її майбутнього. «В танцях кожний знаходиться на різних етапах розвитку сильних сторін і подолання слабких, а щоб піднятися на сходинку вгору потрібна як ментальна, так і фізична підготовка», — зауважує автор.
За матеріалами Chief Learning Officer.
|