Осідлати хвилю: «IT-цунамі» Стіва Кейса
Джерело: K.Fund Media
Короткий переказ бестселера засновника AOL Стіва Кейса (Steve Case) про те, що принесе людству стрімкий розвиток інтернету.
Сьогодення змінюється так швидко, що прогнозування майбутнього стає cправою, дедалі менш вдячною. Тим цікавіші міркування людей, які водночас не тільки аналізують та осмислюють, але творять ці зміни. Наприклад, як Стів Кейс, засновник компанії America Online, а пізніше — інвестиційного фонду Revolution. Він — один із тих, хто привчив Америку користуватися всесвітньою мережею і зробив інтернет таким, яким ми знаємо його зараз.
Його книга «ІТ-цунамі: як бізнесу вижити в третій хвилі інтернету» стала бестселером The New York Times у 2016 році та зібрала величезну кількість відгуків від таких «цехових колег» автора, як Шеріл Сендберг, Воррен Баффет і Колін Павелл, а передмову написав Волтер Айзексон. Цього року книга вийшла українською мовою у видавництві K.Fund.
Як все починалося
Пам’ятаєте інтернет 1990-х? Dial-up, масонська ложа ФІДО і нічні зависання у прото-чатах. А перші електронні каталоги та дошки оголошень? Зараз ця епоха здається чимось проміжним між романами Стругацьких і Алекса Екслера, але саме ця перша хвиля, як її називає Стів Кейс, створила основи онлайн-світу. Люди змогли взаємодіяти на партнерських засадах незалежно від фізичних меж, обробляти величезні масиви даних і вибудовувати живі стратегії розвитку, масштабуючи результати з фантастичною швидкістю.
Цей світ був новим, геть іншим і безмежним у своїй інакшості
Однак друга хвиля — від краху доткомів до 2015 року — загострила потребу людської присутності у віртуальному світі. Пошукові системи вчилися якнайточніше розуміти запит кожного конкретного користувача. Соціальні мережі зі справжніми іменами та фотографіями потіснили таємничий світ нікнеймів і аватарок, зближуючи людей різних рас, політичних переконань і соціальних статусів. Настав час розквіту е-commerce із платформами для комунікації та прямої взаємодії між бізнесом і клієнтом.
Інтернет всього
Третя хвиля обіцяє помножити прикладні характеристики другої на фантастичне масштабування першої. То що ж чекає на людство у світі тотального інтернету?
По-перше, прискорення та відкритість. Насамперед у медицині, освіті, харчуванні. Нові електронні системи систематизують і роблять прозорішим навчальний процес.
Електронні прилади стеження за біологічними показниками вашого тіла дозволяють запобігати недузі ще до того, як ви її відчуєте. Свіжі натуральні продукти «з ферми до столу» витісняють швидку їжу в ресторанах.
Сучасний світ уже знає про вас більше, ніж ви знаєте самі про себе, тож наскільки ви готові до відкритості та довіри — до себе й до світу?
По-друге, соціальна відповідальність, поділена між усіма. У світі склалася парадоксальна ситуація: бізнес у стратегічних сферах обганяє державу і диктує нові стандарти.
Відтак саме бізнес стає дієвим інструментом для змін у суспільстві
З іншого боку — держава залишається головним регулятором стосунків у бізнесі та в соціумі, тож усім нам доведеться вчитися взаємодіяти між собою на новому рівні. І так — зараз інвестором є кожен клієнт: роблячи свій вибір і голосуючи гаманцем, ви підтримуєте той чи інший варіант власного майбутнього.
На цьому базується ще одна риса третьої хвилі інтернету — «відродження решти». Технологічні новинки народжуються і розвиваються там, де вони потрібні споживачеві, а не там, де більше інвесторів. Доступ до можливостей вирішується лише наявністю інтернету, який обіцяє стати всюдисущим, як електроенергія. І це змінює економічну карту як у межах окремої країни, так і світу загалом.
Третя хвиля інтернет-експансії справді нагадує цунамі — її не уникнути, але неймовірну енергію змін завжди можна обернути собі на користь, тому книга буде цікавою далеко не тільки тим, хто пов’язаний з ІТ.
|