Горить проект: чому варто прочитати книгу «SCRUM. Навчись робити більше за менший час»
Джерело: m!nd
Що таке спринти, беклоги та чому потрібно постійно вдосконалювати робочий процес.
Саме слово «Scrum» походить з регбі та означає гуртування навколо м’яча. На думку автора, цей термін найкраще відображає спосіб співпраці в команді, де потрібна злагодженість дій та єдина мета, якої можливо досягти лише спільними зусиллями.
Метод Scrum уже давно використовують в IT, і у багатьох компаніях навіть є спеціальна посада, яка носить назву «Scrum Master». Зазвичай це людина, яка навчає решту команди принципам Scrum та допомагає позбутися перешкод, що затримують виконання завдань. До речі, за останніми підрахунками порталу DOU.ua, середня заробітна плата «скрам-майстрів» в Україні становить $2300, що показує, наскільки IT-компанії готові інвестувати в збільшення продуктивності своїх працівників.
Scrum — це методологія управління проектами, в основі якої лежать гнучкість та клієнтоорієнтованість. У книзі Сазерленд ділиться власним баченням проблем проектного менеджменту та показує, яким чином Scrum їх вирішує.
Планування. Основну проблему автор вбачає у занадто прискіпливому плануванні довгострокових проектів. І хоча таким чином відкривається вся масштабність проекту, вірогідність того, що «щось піде не так», катастрофічно велика. Завдяки тому, що в основі Scrum лежить гнучкість, за допомогою цього методу легше адаптувати продукт під ринкові тренди та вносити зміни, викликані новими ідеями, відкриттями чи вимогами клієнта.
Беклог. Або простою мовою — перелік завдань, необхідних для виконання проекту. Їх потрібно виставити у пріоритетному порядку. Беклог може змінюватися протягом усього проекту, з урахуваннях нових вимог та ідей. Важливо, щоб у процесі створення беклогу брали участь усі, хто буде виконувати завдання з переліку, бо лише вони можуть оцінити обсяг роботи та розробити показники, що свідчитимуть про її готовність. Кожне завдання з беклогу оцінюється в балах, які згодом нараховуються команді за його виконання.
Спринти. У Scrum проект розбивають на фіксовані проміжки часу або ітерації, які називають спринтами. Рекомендовано робити спринти тривалістю від 1 до 4 тижнів. Під час одного спринту команді необхідно виконати частину завдань з беклогу, що визначені як найбільш пріоритетні.
Scrum-зустрічі. До них належать наступні типи командних зустрічей:
- Планування спринту, під час якого складають перелік завдань, оцінюють їхній розмір.
- Щоденні стендапи. Кожного дня в один і той самий час команда збирається на 15 хвилин та обговорює перебіг спринту: що було виконано вчора, що потрібно зробити сьогодні та чи є якісь перешкоди в роботі, після усунення яких робота над проектом піде швидше. Сазерленд рекомендує проводити ці зустрічі стоячи, щоб не було спокуси їх затягувати.
- Демонстрація спринту. Фінальна зустріч наприкінці спринту, під час якої команда демонструє готову частину проекту. На неї може прийти будь-хто, адже команді повинно бути не соромно представити виконану роботу.
- Ретроспектива спринту. Після демонстрації члени команди міркують, яким чином можна покращити робочий процес для збільшення швидкості та підвищення ефективності в наступному спринті. Збільшення швидкості під час кожного наступного спринту є однією з найголовніших відмінностей Scrum від інших методологій управління проектами.
Багатозадачність. Сазерленд вважає здатність до багатозадачності переоціненою і за допомогою невеликої вправи показує, що на послідовне виконання завдань йде менше часу, ніж на одночасне. Витрати від перемикання контексту можуть бути колосальними, тому потрібно їх усвідомлювати та намагатися максимально зменшити.
Виконане наполовину — не виконане зовсім. Автомобіль, який зібраний лише наполовину, — це навіть гірше, ніж його відсутність, адже компанія витратила гроші та зусилля на те, на чому її клієнти не можуть їздити. Саме тому наприкінці кожного спринту команда має представити продукт, що повністю готовий для використання клієнтом.
Помиляйтеся швидко, щоб встигнути все виправити. У світі стартапів особливо важливо отримати ранній відгук від користувачів продукту і зрозуміти, куди рухатися далі та які функції потрібно додавати.
Команда. Сазерленд рекомендує створювати невеликі команди — від 3 до 9 осіб, які матимуть усі необхідні навички для виконання проекту. Команді потрібно довіряти і дозволяти працювати автономно. Це зазвичай створює краще середовище для імпровізації та генерування ідей.
Вам сподобається, якщо: ви хочете надихнутися історіями команд, які не могли закінчити проекти в строк, а потім почали досягати небувалих результатів.
Вам не сподобається, якщо: ви очікуєте побачити детальний путівник з впровадження методу підвищення продуктивності команд. У своїй книзі Сазерленд відповідає на питання, чому з’явився Scrum, тоді як тому, як саме він працює, присвячено лише п'ять сторінок у додатку.
Головна причина прочитати: зрозуміти, що приховується за трендовою методологією Scrum, про яку так багато говорять останнім часом. І хоч навряд ви знайдете в ній щось революційно нове, вона здатна освіжити роботу команди та структурувати підхід до виконання проектів.
|