Компаніям стають не потрібні фахівці вузького профілю
У 2006-му році 28% найбільших корпорацій світу планують масштабні звільнення. Наступив час універсальних фахівців. Одному високооплачуваному співробітнику доручають роботу відразу по декількох напрямках. Фахівці вузького профілю більше не потрібні.
«Майже третина великих американських корпорацій запланували на 2006-й рік звільнення персоналу», — наводять дані своїх досліджень компанія по управлінню ризиками AON Consulting і некомерційна організація WorldatWork. Дослідження було проведено восени 2005-го року. Було опитано майже 500 транснаціональних корпорацій зі штаб-квартирами в США.
На думку експертів WorldatWork, ситуація на ринку праці «посилюється у всіх смислах».
Щоб знайти гідну роботу або утриматися на місці, мало бути фахівцем в одній області. В Америці освіта і досвід роботи з неосновного профілю тепер вважаються необхідними якостями співробітника.
«Ринок вакансій зараз нестабільний і конкурентний більше, ніж коли-небудь. І змагання за місце під сонцем і серед здобувачів, і серед роботодавців зараз надзвичайно жорстоке, — констатує президент WorldatWork Енн Рюдді. — Щоб залучати нових і не втрачати старих службовців, компанії повинні пропонувати все більш і більш привабливі умови праці при тому, що вимоги все більше посилюються».
Транснаціональні корпорації звільняють все більшу кількість співробітників. Проте, відповідно до дослідження WorldatWork, найбільші компанії рідко складають щорічні плани по звільненню співробітників, звичайно це відбувається спонтанно, у силу тимчасових потреб.
Керівники більше 63% міжнародних компаній взагалі ще не розглядали подібну проблему і до нового року не планують це робити. 12% у принципі ніколи не складають такі прогнози.
З тих компаній, що розраховують прогнози скорочень на майбутній рік, 61% не змінюють наданих умов праці, 11% зменшують заробітну плату, 11% намагаються поліпшити трудові умови, підвищивши зарплату.
При звільненні співробітникам виплачується вихідна допомога, але компанії розраховують ії по-різному. За даними дослідження, 85% опитаних компаній при змушеному звільненні співробітника і виплаті вихідної допомоги керуються інформацією про час роботи в компанії. Інші — керуються даними про позицію співробітника і досягненнях на цій посаді.
«Різкі зміни — це норма для сьогоднішньої ситуації на ринку праці. Але корпорації повинні вчасно видавати чітку інформацію про свої плани і знайомити з ними співробітників, щоб досягти успіху на ринку», — впевнений віце-президент AON Consulting Піт Люпо.
На ринку спостерігається тенденція злиття і поглинання великих компаній, ускладнюється технологічний і організаційний процес роботи. «Роботодавці жадають від співробітників більш досконалих навичок, технічних пізнань — загалом, більшої кваліфікації і професіоналізму, а головне — універсальності», — додає Люпо.
Джерело — Gazeta.ru.
|