1000 Глобальних інновацій 2005
(Дослідження Booz Allen Hamilton найбільш інноваційних затрат у світі)
До глобальної тисячі увійшли різноманітні організації з усього світу, затрати яких на дослідження та розвиток (R&D) становили від 39 млн. дол. США (McCormick & Company, #1000) до майже 8 млрд. дол. США (Microsoft, #1). До того ж слід відмітити, що 64% загальних затрат належать першим 100 компаніям.
У середньому, компанії з глобальної тисячі витрачають 4,2% виручки на R&D. Цей середній рівень був відносно стабільним протягом останніх п'яти років, варіюючи від 4% до 4,4%, і навіть ще стабільнішим протягом останніх 3-х років, варіюючи від 4,2% до 4,4%.
Галузевий розріз
Витрати на R&D сильно сконцентровані у технологічному, автомобільному секторах, а також у галузі здоров'я (див. Графік A). Перелік очолює обчислювальна техніка та електроніка (25% загальних витрат); далі йде сфера здоров'я (21%) і автомобільний сектор (18%).
Найшвидшими, за зростанням R&D, виявилися програмне забезпечення (15% на рік) та сфера здоров'я з 12,4%, у той час як телекомунікації (2,2%) та хімічний й енергетичний сектори (1,4%) були найповільнішими.
Регіональний розріз
Через те, що компанії рідко розкривають інформацію про географію своїх R&D, у даному дослідженні було взято до уваги R&D регіону, де знаходиться материнська компанія. Отже, дуже важко отримати повну правдиву картину того, де саме витрачаються гроші.
Однак, все ж таки були з'ясовані певні регіональні відмінності (див. Графік B). Компаніям зі штаб-квартирами у Північній Америці, Європі, Японії належить 96,8% глобальних інноваційних витрат, і, схоже, вони зберігатимуть домінуючі позиції протягом найближчого майбутнього. Компанії з Китаю, Індії та решти світу також підвищують обсяги затрат на R&D. Відмінності між трьома домінуючими регіонами можна частково пояснити через відмінності у промисловому міксі, з меншим зростанням автомобільної галузі та побутової електроніки у Японії, та більшим зростанням програмного забезпечення та сектору здоров'я у Північній Америці та Європі.
У Китаї та Індії компанії витрачають лише 1% своєї виручки на R&D, порівняно з 4,9% у Північній Америці, 4% у Європі та 3,8% у Японії.
Відслідковується чітка тенденція швидкого розвитку світового інвестування в інновації. Великі компанії все більше направляють R&D у віддалені від штаб-квартир регіони, на локальні ринки та розвиток партнерів. Хоча ця тенденція слабко відслідковується в офіційних R&D звітах (перелік компаній, згідно з географічним розташуванням штаб-квартир), вона є очевидною, беручи до уваги діяльність топ-компаній з переліку. Наприклад, за останній час лише одна з топ-10 компаній відкрила нові потужності у США, і лише 2 — у Європі (див. Графік C).
Анна Качкалда, за матеріалами strategy+business.
|