Глобальне опитування директорів: інфляція та ціноутворення
Майже половина опитаних директорів важають, що рівень інфляції у їхніх країнах зросте, як мінімум, на 1 відсоток протягом наступного року. У той же час більше половини респондентів відмічають свою неспроможність піднімати ціни. Найсвіжіше опитування The McKinsey Quarterly відображає точки зору директорів зі 134-х країн світу, які представляють всі економічні галузі та компанії всіх розмірів.
Не зважаючи на зниження цін на нафту у період опитування, директори й досі вбачають це найвагомішим чинником інфляції. (Див. Схему 1)
Річний показник інфляції у США зараз становить 4,3%, у ЄС — 2,5%. Якщо брати до уваги розвинуті економіки Азіатсько-Тихоокеанського регіону, то, наприклад, в Австралії інфляція складає 3%, у той час як ситуація в Японії дещо дефляційна, тут рівень інфляції -0,3%.
Респонденти з Китаю та Індії, які є представниками Великої Четвірки країн, що розвиваються, поряд з Бразилією та Росією, вважають, що інфляція зростатиме. (Див. Схему 2)
59% опитаних не очікують на здобуття можливості підвищувати ціни (Див. Схему 3). Більш песимістичними щодо цього є директори великих компаній. Невеликі ж компанії мають більше можливостей конкурувати на нішевих ринках, де у споживачів вужчий вибір.
За матеріалами "Global Survey of Business Executives: Inflation and Pricing", The McKinsey Quarterly, BusinessWeek.
|