Помилки людей підривають передові IT-проекти
Багатомільйонні IT-проекти, зазвичай, є проблемними через те, що компанії занадто зайняті встановленням технології та не звертають увагу на зміни, які впливають при цьому на роботу персоналу.
У ході дослідження, проведеного IT-спеціалістом Changefirst на основі вивчення 56-ти організацій, виявилося, що навіть найкращим чином продумані IT-проекти провалюються через надмірну захопленість керівництва самою технологією, яка, на їх думку, стане універсальними ліками від усіх проблем.
"Організації мають усвідомлювати, що інвестування в IT стосується не лише машин та програмного забезпечення, а й людей," — стверджують автори звіту David Miller, Richard McPike та Audra Proctor.
Більшість високопоставлених ІТ-директорів (97%) визнали, що не завжди досягали ефективності в управлінні IT-змінами. 15% сказали, що рідко чи взагалі ніколи не управляли ними добре. І майже половина (43%) організацій взагалі не мають бюджету спеціально на потреби управління людськими аспектами при встановленні нового обладнання або програмного забезпечення, що має особливо негативний вплив.
На думку майже 65% опитаних, управління змінами — це спеціалізована сфера знань. І все ж таки при впровадженні великих IT-проектів, в 1/5 організацій не призначалося окремого співробітника, відповідального за людський чинник. У майже 6-ти з 10-ти IT-проектах, людиною, відповідальною за управління змінами, був керівник проекту.
Дослідження також показало, що 24% організацій довіряли порадам щодо управління змінами від великих консалтингових фірм. Не думку дослідників, може виникнути конфлікт інтересів, тому що одні й ті самі консалтингові компанії часто підтримують розробку та впровадження IT-рішень. Управління змінами має бути центральною, внутрішньою управлінською діяльністю, яку не бажано залучати на умовах аутсорсингу.
Негативним результатом дослідження є ще і те, що лише третина організацій формально оцінювали ефективність управління змінами по завершенню IT-проекту. І лише 39% звертали увагу на проблеми персоналу після впровадження IT-змін.
Автори застерігають: "Організаціям не вдається навчатися на помилках з минулого. Проекти IT-змін страждають від браку професіоналізму в управлінні змінами. Дивно, що оцінці результатів після реалізації проектів приділяється дуже мало уваги. Саме це і може бути причиною постійного повторення тих самих помилок".
Анна Качкалда, за матеріалами management-issues.
|