ТЕНДЕНЦІЇ | GenAI 16 вересня 2024 р.

Опитування Deloitte виявило труднощі з розгортанням генеративного ШІ на підприємствах

Новий звіт компанії Deloitte проливає світло на складний ландшафт впровадження генеративного штучного інтелекту (GenAI) на підприємствах, виявляючи як значний прогрес, так і постійні проблеми. Опитування під назвою «The State of Generative AI in the Enterprise: Now decides next» («Стан генеративного ШІ на підприємствах: що далі?», зібрало думки 2770 лідерів бізнесу та технологій із 14 країн і шести галузей.

Це останнє дослідження з серії щоквартальних опитувань про стан GenAI на підприємствах, що проводяться компанією. Перше видання опитування, опубліковане в січні, показало, що бізнес-лідери стурбовані впливом штучного інтелекту на суспільство і технологічними талантами.

Новий звіт малює картину організацій, які прагнуть скористатися потенціалом GenAI, одночасно вирішуючи проблеми масштабованості, управління даними, зниження ризиків і вимірювання цінності. Він висвітлює критичний момент, коли перші успіхи сприяють збільшенню інвестицій, але шлях до широкого впровадження залишається сповненим перешкод.

Ключові висновки звіту:

  • 67% організацій збільшують інвестиції в GenAI завдяки високій початковій цінності
  • 68% перенесли 30% або менше своїх експериментів із GenAI у виробництво
  • 75% збільшили інвестиції в управління життєвим циклом даних для GenAI
  • Лише 23% відчувають себе добре підготовленими до проблем управління ризиками та управління, пов’язаними з GenAI
  • 41% намагаються визначити та виміряти точний вплив зусиль у сфері GenAI
  • 55% уникають певних випадків використання GenAI через проблеми з даними

Джим Роуен (Jim Rowan), керівник практики прикладного штучного інтелекту в Deloitte Consulting LLP, зазначив:

«Ми досягли переломного моменту, коли потрібно знайти баланс між очікуваннями лідерів і проблемами, пов’язаними з інвестиціями, вимірюванням і регуляторним середовищем».

«Я бачу, що багато наших клієнтів створюють прототипи і запускають пілотні проєкти, але ще не переходять до повноцінного впровадження», — зауважив Кіран Нортон (Kieran Norton), директор Deloitte. «Багато в чому це пов’язано із занепокоєнням щодо якості даних та їхніх наслідків, включаючи упередженість, що потрапляє в модель».

Опитування Deloitte виявило труднощі з розгортанням генеративного ШІ на підприємствах

Як побоювання щодо ризиків впливають на розгортання ШІ на підприємствах

Опитування Deloitte — одне з багатьох, проведених за останній час, які мають на меті детально проаналізувати поточне використання штучного інтелекту на підприємствах. Нещодавно PwC опублікувала звіт, який показав, що, незважаючи на високий інтерес до генеративного ШІ, існує певна прогалина в оцінці ризиків, пов’язаних із ШІ.

Звіт Deloitte йде ще далі, зазначаючи, що ризики ШІ цілком можуть впливати на розгортання на підприємствах. За словами Нортона, керівники мають значний рівень занепокоєння і не бажають рухатися вперед, поки не відчують, що ці проблеми можна вирішити.

У звіті Deloitte висвітлюються ключові ризики, включаючи якість даних, упередженість, безпеку, довіру, конфіденційність і відповідність нормативним вимогам. Хоча це не зовсім нові сфери, Нортон підкреслив, що в GenAI є свої нюанси. Кіран вважає, що організації можуть використовувати існуючі програми управління ризиками для вирішення цих проблем. Однак він визнав необхідність вдосконалення певних практик, таких як управління якістю даних, щоб пом’якшити специфічні ризики, пов’язані з генеративним ШІ.

«Є деякі нюанси, на які слід звернути увагу, але в кінцевому підсумку це все одно ядро корпоративного управління», — сказав Нортон. «Якість даних вже давно викликає занепокоєння, тож, можливо, вам варто прискорити роботу над цим питанням, щоб зменшити ризики».

Особливе занепокоєння викликає ризик галюцинацій, коли модель GenAI видає неправильні або безглузді результати. Нортон пояснив, що цей ризик, безумовно, викликає занепокоєння, і зазначив, що він часто пов’язаний із недостатнім розумінням даних, які подаються в моделі. Він припускає, що для певних випадків використання організації звертатимуться до менших, більш цілеспрямованих мовних моделей і спеціального навчання, щоб зменшити ризики галюцинацій.

Як підприємства можуть продемонструвати цінність ініціатив у сфері GenAI

Один із важливих висновків звіту полягає в тому, що 41% організацій намагаються ефективно виміряти свої зусилля у сфері генеративного ШІ. Ще гіршим є той факт, що лише 16% регулярно готують звіти для фінансового директора компанії, в яких детально описують, яку цінність створює GenAI.

Нортон пояснив, що ці труднощі пов’язані з різноманітністю кейсів використання і необхідністю більш детального підходу до кожного конкретного випадку.

«Якщо у вас є 20 різних кейсів використання, які ви досліджуєте в різних частинах організації, ви знаєте, що у вас, ймовірно, є яблука, апельсини, банани і ананаси, тому ви не зможете виміряти їх всі однаково», — сказав Нортон.

Замість цього Нортон рекомендує організаціям визначити ключові показники ефективності (KPI) для кожного конкретного випадку використання, орієнтуючись на бізнес-проблеми, які вони намагаються вирішити. Це можуть бути такі показники, як продуктивність, ефективність або покращення користувацького досвіду, залежно від конкретного кейсу використання. Він пропонує організаціям визначити сфери, в яких існують проблеми в бізнесі, а потім спробувати їх розв’язати.

Незважаючи на всі ці виклики, переваги GenAI виходять за рамки лише підвищення ефективності. Кості Перрікос (Costi Perricos), керівник практики генеративного ШІ в Deloitte Global, зазначив:

«Ми спостерігаємо постійний ентузіазм щодо GenAI в організаціях, і лідери отримують максимальну користь від технології, глибоко впроваджуючи її в критичні бізнес-функції та процеси. Наше дослідження показує, що основні переваги GenAI виходять за рамки підвищення ефективності, продуктивності та скорочення витрат: більше половини респондентів вказують на зростання інновацій, поліпшення продуктів і послуг, зміцнення відносин із клієнтами та інші види цінності».

У майбутньому ефективне управління даними, зниження ризиків і демонстрація цінності матимуть вирішальне значення у визначенні успіху корпоративних ініціатив у сфері ШІ. Джим Роуен підсумовує:

«Наше опитування за третій квартал показало, що зараз, як ніколи раніше, управління змінами і глибока організаційна інтеграція мають вирішальне значення для подолання бар’єрів, розкриття цінності і створення майбутнього GenAI».


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)