Рядове управління = посередні результати
McKinsey Quarterly опублікував результати дослідження, проведеного в 2005 році за участю McKinsey та Centre for Economic Performance. Дослідження мало на меті виявити зв'язок між якістю управління та продуктивністю у більш ніж 700 компаніях середніх розмірів у Франції, Німеччині, Великобританії та США.
Як і очікувалося, результати показали, що „рядове управління завжди призводить до вбогих результатів”. Тоді, чому при такому безпосередньому зв'язку між ефективним управлінням і хорошою продуктивністю виживає так багато компаній, де управління знаходиться далеко не в найкращому стані?
Це питання довгий час ставило дослідників у глухий кут. Економічна теорія доводить, що постійне змагання між компаніями призводить до виживання підприємств з найкращим управлінням і тотального винищення компаній зі слабким управлінням. Теорія стверджує, що змагання мотивує управлінців працювати більш ефективно, щоб отримати перевагу над своїми конкурентами.
Дослідження висвітлює дану проблему. Воно показало, що компанії з посереднім управлінням тримаються на плаву лише через недостаток конкуренції, яка посилюється ще й обмежуючими законами про працю. У кожній країні було відзначено кілька компаній з хорошим управлінським рівнем, але попри це, було знайдено прямий зв'язок між поганим управлінням деяких компаній та владними регуляціями, які сковують здатність підприємства керувати працівниками. Цей зв'язок ще більше посилюється, коли обмежується право компанії наймати та звільняти робітників.
Окрім цього, було помічено той факт, що в компанії з високим рівнем управління мають більш гнучке робоче оточення. А також зроблено висновок, що в країнах з більшою кількістю жінок-менеджерів право прийняття рішень делегується людям нижчого рангу, а працівники мають більшу автономію.
Хороше управління — це методи, стилі і навички, а не кількість годин, проведених на роботі; дослідження показало відсутність зв'язку між конкурентоспроможністю галузі та тим, наскільки важко працюють менеджери. В компаніях з досконалим управлінням менеджери проводять за роботою в середньому на одну годину в тиждень менше, ніж в інших компаніях. Висновок, який можна зробити: хороші управлінці працюють не більше і не важче, а розумніше, ніж інші.
Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.
|