Керівники звертають особливу увагу на основні тенденції бізнесу. Дослідження McKinsey
Керівники спостерігають зростаючу швидкість змін у конкурентному оточенні бізнесу. Такі зміни провокуються накопиченням знань, інформації та тенденціями до глобалізації.
Керівники зі всього світу вважають вільний плин інформації та інноваційні тенденції джерелом прискорення змін у загальному оточенні бізнесу. Але, тим не менше, компанії продовжують конкурувати, застосовуючи потужні сили, які є властивими для глобального ринку — багатого, дешевого та мобільного капіталу; розширеного доступу до талантів та робочої сили; знищення торгових бар'єрів.
Опитування показує, що світ став набагато більш конкурентним, набув додаткових можливостей, але разом з ними — ризику. Проблема в тому, що коли людина бачить перед собою величезні можливості, вона, як правило, починає забувати про ризик, який їх супроводжує.
Респонденти говорять про велику кількість факторів, які можна вважати причинами пришвидшення змін у бізнесі. Серед них — інновації продуктів, сервісів та бізнес-моделей, полегшення доступу до інформації та розвитку знань. Але існує багато інших (Exhibit 1).
Негативною стороною пришвидшення змін 85% респондентів вважають той факт, що оточення їхнього бізнесу стало більш конкурентним. При цьому 45% респондентів вважають, що за останні 5 років у їх секторі "конкуренція зросла", а 40% — що "конкуренція зросла непомірно". Інтенсивність змін пришвидшується не залежно від того, в якому бізнесі (великому чи малому) або в якій галузі ви знаходитесь. Проте, деяка різниця все-таки існує. Судячи з відповідей, можемо зробити висновок, що галузь телекомунікацій є найбільш жорсткою (6 із 10 респондентів вважають її найбільш конкурентною). Найменш жорстокою, якщо так можна говорити, є галузь бізнес-сервісів. Лише 3 із 10-ти респондентів вважають, що вона стала "непомірно конкурентною".
Проте, наголошуючи на зростанні конкуренції у своїй галузі, більшість керівників не може сказати, чому так відбувається (Exhibit 2). 25% респондентів вважає, що ситуація стає гіршою через покращення вмінь і навичок конкурентів, зокрема, захоплення ними найкращих і найталановитіших працівників. Приблизно така сама кількість респондентів вважає зниження цін причиною посилення конкуренції.
Думки щодо завдань кожної компанії, які допомогли б їй досягнути відповідного конкурентноздатного рівня, дуже залежать від сфери, у якій вона працює (Exhibit 3). Більше, ніж третина респондентів у галузі важкої індустрії і лише один з десяти в галузі фінансових сервісів, вважає, що встановлення вигідних для споживача цін — це найбільш важливий фактор. Працівники галузі телекомунікацій більше, ніж інші, переконані, що введення постійних інновацій — це найважливіший фактор для того, щоб бути конкурентноспроможним.
За матеріалами "An executive take on the top business trends: A McKinsey Global Survey", The McKinsey Quarterly (April 2006).
|