Компанії FMCG вимушені будуть змінити поточні бізнес-моделі
За результатами шостого щорічного опитування 2018 Global Consumer Executive Top of the Mind, проведеного KPMG International та Форумом споживчих товарів (CGF), компанії у галузі споживчих товарів і роздрібної торгівлі вимушені будуть змінити поточні бізнес-моделі у найближчі два роки під тиском тривалого інноваційного прориву.
Найбільше цю зміну вже відчули респонденти з Північної Америки, 37% СЕО погодилися з тим, що мають закрити магазини протягом наступних двох років. Натомість відбуватиметься збільшення продажів за допомогою власних каналів збуту. Цю думку поділяють рівною мірою респонденти Північної Америки, Європи і Латинської Америки.
Понад 65% керівників погодилися із тим, що їх організація сприяє розвитку культури інновацій та здійсненню інноваційного прориву, але 40% СЕО відзначили, що їх компанії не адаптуються успішно до змін.
У рамках дослідження також були визначені лідери цифрових перетворень та їх основні напрями зростання бізнесу та стратегічні інструменти для проведення таких змін:
- Операційна ефективність: 76% опитаних лідерів вважають, що пріоритетність операційної ефективності становитиме пріоритет на найближчі 2 роки, випереджуючи питання управління та контролю, кадрів та культури, зростання доходів та трансформації бізнесу.
- Разом з тим, майже 80% цифрових лідерів будуть пріоритезувати клієнтів, щоб збільшити дохід.
- Створення інноваційного прориву: 88% лідерів погоджуються, що вони очолюють цифрове перетворення своєї галузі, а не чекають поки це зроблять конкуренти.
- При цьому керівники компаній продемонстрували високу толерантність до ризику. Тільки 17% вважають, що інновації стримуються через побоювання ризику.
Потреба в радикальних трансформаціях не є унікальною для сектору споживчих товарів та роздрібної торгівлі. Відповідно до опитування CEO, що проводилося KPMG Global CEO Outlook 2018, 71% CEO налаштовані вести свої компанії через радикальну трансформацію своєї операційної моделі.
«Сьогоднішній ринок споживчих товарів і роздрібної торгівлі не в повній мірі охоплений революційними змінами, і керівники повинні прислухатися до ринку, дивитися за межі й зосередитися на змінах в їх бізнесі», — сказав Віллі Крух (Willy Kruh), глобальний керівник практики KPMG по роботі з клієнтами споживчого сектору та роздрібної торгівлі. «Все важче еквілібрувати між внутрішніми та зовнішніми тривалими проривними змінами, але і ті й інші є ключовим елементом для створення зорієнтованих на клієнта організацій, аби не залишитися позаду».
«Зміни у галузі споживчих товарів і роздрібної торгівлі відчуваються і в Україні. Споживачі стають більш вибагливими як до якості продукту, так і до рівня сервісу. Важливі усі аспекти взаємодії: омніканальність, якість та детальність інформації стосовно продуктів, терміни та зручність доставки, якість гарантійного обслуговування тощо. Задоволення цих потреб споживачів стає найважливішим завданням для українських компаній і безумовно вимагає докорінної трансформації внутрішніх бізнес-процесів, що є неможливим без інвестицій у новітні технології та інноваційні підходи у ведення бізнесу. Таким чином ми бачимо, що споживач починає керувати бізнесом», — вважає Сергій Гаспарян, партнер, керівник галузевої практики споживчого сектора KPMG в Україні.
За матеріалами прес-релізу KPMG.
Довідка
Глобальне опитування керівників галузі споживчих товарів (Global Consumer Executives Top Mind Survey) було проведено по телефону та онлайн у період з березня по квітень 2018 року. В опитуванні взяли участь 530 вищих керівників компаній, що мають головні офіси у 28 країнах та працюють у секторі харчових продуктів, напоїв та споживчих товарів, виробництва сектору роздрібної торгівлі. Річні доходи 87% компаній становлять щонайменше 500 мільйонів доларів США. Частка у продажах споживчих товарів компаній, що брали участь в опитуванні, становить понад 3.2 трильйони доларів США.
|