Ролі ІТ-менеджерів суттєво зміняться
Розмаїтість вимог користувачів і мінливе ІТ-оточення обумовили прийдешні зміни в ролі персоналу ІТ-підрозділів. Від впровадження до консалтингу — напрямок руху ІТ-структур підприємств у найближчі десятиліття.
Щоб ІТ-підрозділи могли впоратися з різноманітними навантаженнями і бізнес-оточенням, ролі ІТ-персоналу мають змінитися докорінно, вважають в аналітичній компанії Forrester.
Марк Цецер (Marc Cecere), віце-президент Forrester, уважає, що протягом наступного десятиліття будуть розвиватися зовсім нові моделі робочих місць у сфері ІТ.
Технологічні служби вже почали помітно мінятися у зв'язку зі зростаючими вимогами кінцевих користувачів у питаннях впровадження або експлуатації їхніх власних систем, заявив він. Зміни також викликані значними змінами в кількості зовнішніх постачальників послуг ділового призначення.
"Не виникає сумнівів, що ролі в ІТ стануть більшою мірою управлінськими, схожими з роллю брокера, — сказав експерт. — Це рух від створення до консалтингу. Інформаційні технології сьогодні дійсно тоншають. Їм не вистачає функціональності, а працює там багато чого. З іншого боку, існує технічна кмітливість ділових людей, які займають керівні посади, як і тих, хто готовий до роботи з усіма видами технологічних вимог".
Оскільки ІТ-відділи були справжніми технічними експертами в будь-якому підприємстві, зростав тиск структур, що бажають реалізувати свою власну технологію. У результаті, персонал ІТ повинен управляти цими впровадженнями й бути впевненим, що інші співробітники розуміють що відбувається, інформуючи їх.
"На підприємствах завжди були якісь відділи, що реалізують розгортання систем, але все відбувалося під спостереженням. Тепер відбуватиметься щось більше, і воно буде набагато більш очевидним", — сказав Марк Цецер.
Ще однією проблемою, за його словами, є подальше розширення ІТ-аутсорсинга і хмарного забезпечення, які "вимагають управлінського часу більше, ніж часом очікують люди". "Імовірно, виникне момент, коли люди відчують, що мають справу з надто великою кількістю зовнішніх постачальників. Тоді вони починають їх скорочувати. Це породжує завдання для управління ІТ самотужки".
Цецер також сказав, що "це поки що первісні" зрушення, але, посилаючись на бесіди з ІТ-керівниками, підтвердив, що "безперечно це відбувається, і досить швидко".
"Вам реально прийдеться працювати на випередження, — сказав він. — У вас є молода робоча сила зі своєю власною технологією, яка бажає побачити системи, що швидко розгортаються. Прийдеться також займатися освітою людей про наслідки того, що вони роблять, і системи, які вони впроваджують", — заявив аналітик. ІТ-підрозділам також має бути відомо, хто які системи запускає й хто несе за них відповідальність.
За матеріалами TADVISER.
|