Не намагайтеся бути «кльовим босом»: 5 складових етичного керівництва
Джерело: K.Fund Media
Деяким людям достатньо всього лише факту отримання керівної посади, щоб загострилися їхні неетичні схильності. Але отримання влади псує не всіх. Дослідження "Counterproductive Work Behaviors 2.0: Assessment or Consequences" показало, що предикторами неетичної поведінки керівника є ключові характеристики його особистості.
Дослідники зібрали дані про особистості та контрольні оцінки етичної поведінки (наприклад, сумлінність і відповідальність) 3500 керівників у 30 організаціях, з якими вони співпрацювали. Організації, які взяли участь у дослідженні, були в основному багатонаціональними, представляли кілька галузей і варіювалися за розміром від середніх до великих. Вчені об’єднали дані цих 30 незалежних досліджень, щоб вивчити взаємозв’язок між особистістю і етичним керівництвом у різних умовах і ситуаціях. Отже, що слід робити сьогоднішнім лідерам для зміцнення довірчих відносин зі своїми командами і громадськістю? Ось кілька порад, що базуються на їх висновках.
Будьте скромними; не харизматичними
Природно, нас притягують веселі і цікаві люди, які надихають. Цілком логічно, що вам не завадить трохи харизми і стилю, щоб виділятися серед інших і бути поміченими. Харизма також може бути корисною у справі залучення і надихання інших на виконання завдань організації.
Однак занадто багато чого в харизмі може в очах членів вашої команди виглядати непривабливо. Нестримна харизма закріпить за вами репутацію егоцентрика, який тільки тим і займається, що саморекламою.
Коли члени команди відчувають, що ви зосереджені на своїх власних проблемах та ідеях, вони не відчувають підтримки. Команду може турбувати, що ви більше не станете займатися тим, що корисно для команди або організації, а замість того зосередитеся на власних справах.
Будьте стійкими і надійними; це принесе вам більше користі
Хоча ви, можливо, були помічені і призначені керівником завдяки вашій харизмі, бути надійним, відповідальним і слідувати правилам — є важливішими для вашої команди.
Як лідер, ви володієте широкою автономією і здатністю обирати рішення
Якщо ми повинні довіряти своїм лідерам такі уповноваження, ми повинні бути впевнені в їх здатності залишатися вірними своєму слову і робити те, що є в інтересах організації. Якщо ви покажете своїй команді, що ви проявляєте обережність, враховуєте ризики і дотримуєтеся принципів організації, це дуже посприяє завоюванню їх довіри.
Пам’ятайте, що найкраща стратегія — це скромність
Час від часу співпраця в менш формальному оточенні або робота на безтурботного боса може приносити насолоду. Проте, люди все одно очікують від начальства певною мірою відповідальності та професіоналізму.
Намагаючись завоювати прихильність і славу «кльового боса», в кінцевому підсумку ви можете зіпсувати свою репутацію.
Триматися трохи далі від центру уваги і зберігати певну дистанцію між вами і вашою командою — цілком нормально. Це посилає сигнали про те, що ви тут для того, щоб приносити професійну користь, і що вони можуть покластися на вас, коли це необхідно.
Збалансуйте аналіз та дії
Хоча люди і цінують певну логіку та раціональність у процесі вибору рішень, будьте обережні, щоб не занадто захопитися даними та аналізом, забувши про ширший контекст або про вплив ваших рішень.
Якщо ви витратите надто багато часу на аналіз даних, це може відволікти вас від обрання важливих рішень, особливо у важких ситуаціях, які вимагають швидких дій.
Дані можуть вказувати на оптимальну стратегію досягнення результату, але для ширшої команди або відповідних зацікавлених сторін це може бути не кращим рішенням. Лідерство включає вміння швидко обирати рішення і робити коригувальні дії, навіть якщо це спочатку йде на шкоду результату.
Будьте пильні; з часом вразливість посилюється
Вивчення нової ролі і адаптація до неї, особливо якщо йдеться про високого рівня керівника, може бути досить тривалою. Протягом перших декількох місяців у новій ролі ми зазвичай проводимо більше часу, спостерігаючи за тим, що відбувається навколо нас. Ми також схильні уважніше ставитися до наших взаємодій з іншими людьми і можемо витрачати більше часу на те, яке враження ми справляємо на інших людей. Згодом ми починаємо відчувати себе в нашому оточенні комфортніше, і перестаємо звертати увагу на свою репутацію. Зазвичай, пройшовши шестимісячну позначку, ми стикаємося з посиленням наших поганих схильностей, які перешкоджають нашому успіху або підривають можливість розвитку нашої кар’єри. Продовжуйте працювати, будьте пильні та постійно прагніть отримати фідбек.
Особистості якості, завдяки яким ви стали керівником, не завжди ідентичні тим, які дозволять вам стати ефективними в цій ролі. Витрачаючи занадто багато часу на те, щоб бути поміченими або дотриманням тактики «перемога за будь-яку ціну», ви можете поставити себе (і вашу команду) під небезпечний ризик неетичної поведінки. Розуміння вашого оточення і усвідомлення того, як ви впливаєте на вашу команду, допоможуть вам (і вашій команді) не збивати зі шляху.
За матеріалами "Don’t Try to Be the “Fun Boss” — and Other Lessons in Ethical Leadership", HBR
Ілюстрація: dotshock / Shutterstock.com
|