Три головні пріоритети для CEO на найближче майбутнє
Що потрібно для того, аби успішно управляти організаціями в умовах повсюдної диджиталізації, і що більше за все турбує керівників сьогодні?
«Трансформація, рушієм якої є технології, геополітичні ризики, непевність, нові регуляторні положення та конкуренти — це в основному поглинає мої думки», — сказав Білл Томас (Bill Thomas), голова KPMG International, виступаючи на останньому Світовому економічному форумі. Він також зазначив, що практично всі СЕО, з якими він розмовляв, казали те ж саме, бо усвідомлювали, що «в часи четвертої промислової революції, яка характеризується злиттям матеріальних, цифрових та біологічних технологій, робота керівника ставатиме все складнішою».
Ці слова підтверджується даними дослідження KPMG, в якому взяли участь понад 1300 керівників, серед яких було багато гендиректорів найбільших глобальних бізнесів. Як показали результати опитування, найкращі з них вміють знаходити можливості в лавині «підривів», змінюючи свої продукти на послуги (а інколи навіть і бізнес-модель) швидше, ніж будь-коли раніше. Крім цього, керівники провідних компаній визнають, що їм потрібно розвивати свої вміння або набувати нові, бо інакше неможливо реагувати на виклики, які безупинно встають перед ними.
Отже, на чому мають сконцентруватись керівники для того, щоб успішно провести свої бізнеси крізь цей період стрімких змін?
1. Особиста відповідальність за критично важливі ділянки диджиталізації
Зараз диджитал-модель є «фундаментом» практично кожного бізнесу. Як зазначив Білл Томас, він це повною мірою зрозумів, розмовляючи з CEO великого цементного заводу у Південній Америці, який сказав, що приймає всі стрижневі рішення на основі аналітики та використовує комп’ютерне моделювання для прогнозування майбутнього попиту, цін на енергоносії та найефективніших форм постачань готової продукції.
Оскільки ціна як програшу, так і виграшу в цифровій трансформації є дуже високою, керівник мусить очолити її особисто; так само, як і розробку диджитал-стратегії. Недопустимо це комусь делегувати.
Але, хоча 70% охоплених дослідженням СЕО вважають, що мусять стати на чолі диджилал-трансформації свого бізнесу, більшість із них отримали призначення на найвищу посаду не завдяки обізнаності в цій сфері, а тому вони мусять визнати, що їм бракує відповідних знань, і почати освоювати диджитал-царину, набувати потрібні вміння та залучати радників, які допомагатимуть їм формулювати управлінські рішення.
Розуміння хмарних технологій, впливу штучного інтелекту на діяльність персоналу та знання «азів» кібербезпеки — дедалі більшою мірою ставатиме обов’язковим для CEO.
Крім того, гендиректори дуже добре розуміють, що несуть особисту відповідальність за захист даних клієнтів та співробітників. Майже щотижня навколо чергового порушення правил безпеки даних вибухає гучний медійний скандал. Біля 60% керівників, з якими розмовляли автори дослідження, сказали, що розглядають питання захисту даних як один із своїх головних пріоритетів та усвідомлюють, які наслідки матиме для них виток даних клієнтів.
Кожний CEO має знайти час на розвиток своїх цифрових навичок та розібратися в критично важливих питаннях диджиталізації, за які відповідатиме перед радою директорів та громадськістю.
2. Лавірування в геополітичних «зустрічних вітрах»
Зростання геополітичних ризиків, політичні загрози для міжнародної торгівлі та інвестицій — ці питання стають пріоритетними для рад директорів компаній, які брали участь у дослідженні. А CEO, з якими розмовляли представники KPMG, вважають повернення до «територіалізму» (обмежень для руху капіталу та товарів через національні і територіальні кордони) загрозою №1 для свого бізнесу.
Гендиректори розуміють, що мають вдосконалювати свої знання в сфері глобальної політики та навички взаємодії з політиками і лідерами громадських рухів. При цьому вони усвідомлюють, що в будь-яких ситуаціях незмінно мусять займати політично нейтральну позицію.
Крім усього, CEO дуже гостро відчувають, наскільки важливою є довіра. У зміцненні довіри між компанією та її основними стейкхолдерами вони бачать один із головних способів протидії загрозам, які спричиняє втрата довіри до бізнесу.
Як CEO бачать свою роль в захисті клієнтських даних, по країнах
Джерело: 2018 Global CEO Outlook, KPMG International
3. Знаходження балансу між даними та інтуїцією
Білл Томас звернув увагу на наступний парадокс. З одного боку, компанії інвестують все більше коштів у генерування інсайтів на основі даних. З іншого — 70% гендиректорів визнали, що протягом трьох останніх років при прийнятті стратегічних рішень вони більшою мірою покладаються не на аналітику, а на інтуїцію.
Понад половина CEO сказали, що вірять не стільки в точність прогнозної аналітики, скільки в історичні дані; а більше всього довіряють соціальним медіа.
Це означає, що керівники мусять навчитися краще збалансовувати дані та інтуїцію, а для цього потрібно знайти час і глибше розібратися в тому, як на основі даних створюються нові ідеї та рішення, а також як вони використовуються в процесі формування стратегії та прийнятті операційних рішень.
У завершенні свого виступу Білл Томас зазначив:
«CEO, з якими я спілкуюся, розуміють, що навичок, набутих протягом попередньої кар’єри, недостатньо. Вони усвідомлюють, що геополітичні ризики зростатимуть, кібератаки будуть майже неминучими, а поява нових конкурентів є невідворотним фактом. Все це у поєднанні з екологічними та операційними ризиками створюватиме випробування, крізь які не проходило жодне з попередніх поколінь керівників.
Щоб подолати ці виклики, CEO мусять розвиватися у професійному плані так само швидко, як ринок та їхній бізнес. Переможці витрачатимуть більше часу на освоєння нових вмінь та сприйматимуть як факт те, що вони не можуть бути «асами» у всьому. Ніколи ще ставки не були такими високими і ніколи ще увага громадськості не була настільки прискіпливою, як зараз. Тож питання стоїть так: чи зможуть керівники адаптуватися до нової доби?»
За матеріалами "3 priorities for CEOs in 2019", World Economic Forum.
Ілюстрація: Stock Photos from GaudiLab/Shutterstock
|