Тренди майбутнього в T&D: Глобалізація
Джерело: ПроHR
Знання в сучасному світі «холонуть» швидше, ніж гамбургери. І в конкурентній боротьбі виграють ті компанії, які знайдуть спосіб забезпечувати свої команди «найгарячішими» вміннями та навичками, щоб встигати за мінливим ринком та очікуваннями суспільства. Тетяна Шерман, керівник департаменту по роботі з зовнішнім ринком Академії ДТЕК, нагадує: найближче двадцятиріччя буде епохою найрадикальніших змін у галузі освіти. Експерт досліджує цю актуальну тему, зокрема — під час візитів у корпоративні університети світу (такі як Santander Universities, Bradesco University, Hamburger University тощо).
Тож як зміниться галузь корпоративного навчання та розвитку? До вашої уваги — серія публікацій, у яких автор розглядає тренди майбутнього в T&D та розповідає, що саме можуть зробити компанії та керівники, щоб відповідати цим вимогам.
Отже, насамперед проаналізуємо такий тренд як глобалізація, що проявляється у світовій економіці дедалі активніше. Розгляньте будь-яку сферу чи продукт, і побачите відповідні ознаки. Наприклад, креативна індустрія — виробництво мультфільмів: історію можуть вигадати в одній країні, намалювати в другій, а тривимірну анімацію створити в третій.
Що це означає для роботодавців? На що орієнтуватися, щоб лишатися в тренді?
1. Потенціал онлайн-навчання
З огляду на інтенсивність життя, ми все рідше дозволяємо собі класичні навчальні програми: кілька днів, а тим більше місяців чи років, сидіти за партою і опановувати теоретичний матеріал. На це просто немає часу, до того ж, знання втрачають актуальність ще до того, як надрукуються дипломи про завершення програми. Тому світовий тренд серед роботодавців, корпоративних університетів та вищих навчальних закладів — масовий перехід в онлайн. Адже це — можливість більш швидко та економно передати інформацію в режимі 24/7 у будь-який куточок планети.
Проривом у цьому напрямку став розвиток масових відкритих онлайн-курсів (massive open online courses) та навчальних платформ. Це такі ресурси, як Coursera, EdX, UMass Boston, MIT Open CourseWare, Khan Academy, Codecademy тощо. Можливості онлайн-навчання вже зараз майже безмежні: все, від психології до штучного інтелекту, можна вивчати віддалено. Дипломи таких курсів визнають провідні роботодавці світу. І навіть елітні заклади вищої освіти розуміють: щоб не повторити долю динозаврів, вони мають рахуватися з цим. За прогнозами експертів, типовою освітньою моделлю для більшості вишів світу стане «перевернутий» університет, коли викладання проводиться через провідні MOOC-платформи, а в закладах проходять лабораторні роботи, навчальні проекти та дискусії. Саме такий шлях очікує і корпоративні університети.
2. Винятковість офлайн-форматів
Частина навчальних та розвиваючих активностей все-таки має лишитися за офлайном. Модерація, фасилітація, стратегічні сесії, проектна робота — коли потрібна фізична присутність інших людей, команди, необхідно спланувати майбутнє або домовитися про щось важливе тут і зараз. І, звичайно, ніхто не відміняв ідею peer-to-peer навчання — безліч корисних знань люди можуть отримати, навчаючи одне одного.
3. Мультикультурні команди
Зважаючи та посилення проявів глобалізації, співробітники майбутнього повинні вміти працювати в багатомовних і мультикультурних середовищах. Підтримати розвиток у цьому напрямку допоможуть різні ініціативи. Найпростіше — звичайно, вивчення мов із залученням зручних форматів, таких як онлайн-курси, проведення англійських днів у офісі тощо. А також — програми обміну досвідом, мобільності, міжнародні ротації: у глобальних компаніях не рідкість, коли до третини колективу або більше — це люди з іноземних підрозділів. І, звісно, програми адаптації експатів та формування культури толерантного ставлення до інакшості колег за різними ознаками та підтримка принципів різноманіття в командах, яка має проявлятися на всіх рівнях: від корпоративної політики до щоденної практики.
4. Розвиток емоційного інтелекту
Оскільки команди будуть усе більш різноманітними, варто розвивати і володіння універсальною «мовою», яка актуальна для представників будь-яких культур — це емоції. Незалежно від індустрії, напрямку роботи, позиції. Саме емоційний інтелект, на думку експертів, вигідно відрізнятиме нас від більш швидких та витривалих роботів. А тому EQ входить у топ-10 навичок майбутнього за даними звіту The Future of Jobs Report від Всесвітнього економічного форуму в Давосі: здатність бути чутливим до чужих потреб, помічати та аналізувати реакції оточуючих, зокрема колег, дозволить більш продуктивно працювати в командах.
Отже, глобалізації не уникне ніхто: усі, хто не збирається оселитися на безлюдному острові, мають готуватися до майбутнього без кордонів. Це стосується і нас — роботодавців, корпоративних університетів та закладів освіти: ми маємо знайти баланс між онлайн- та офлайн навчанням, створювати умови для роботи в мультикультурних командах та розвивати емоційний інтелект.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|