ТЕНДЕНЦІЇ | Digital Trends 2 березня 2020 р.

Головні цифрові тренди 2020 року: цифровий маркетинг, цифрова трансформація та інновації

Аналітики Altimeter — Омар Ахтар (Omar Akhtar) та Шарлен Лі (Charlene Li) — представляють черговий щорічний прогноз стосовно того, які цифрові тренди матимуть найбільший вплив на бізнес у 2020 році. Серед них — інновації в сфері цифрового маркетингу і цифрова трансформація.

Головні цифрові тренди 2020 року: цифровий маркетинг, цифрова трансформація та інновації

Омар Ахтар — Інновації в сфері цифрового маркетингу

Консолідація індустрії маркетингових цифрових технологій

У 2020-му в галузі мартех діятиме принцип «пан або пропав». Минулого року ми спостерігали за тим, як великі гравці скуповували менші фірми. А IBM оголосила, що повністю виходить із цього бізнесу. Тоді ж Oracle ледь-ледь спромоглася додати хоча б якусь нову функціональність до своїх продуктів з категорії Experience Cloud. Це означає, що Adobe, Salesforce та меншою мірою SAP залишаються єдиними «важковаговиками» на ігровому полі мартех. За даними Altimeter, 90% маркетологів використовують програмні продукти Adobe, Salesforce, Oracle та IBM. Отже, в поточному році маркетологам буде вкрай важко знайти рішення, створені іншими, а не вищезгаданими компаніями; також їм доведеться визначитися — з яким конкретним вендором працювати (скажімо, з Adobe чи з Salesforce) та використовувати виключно набір інтегрованих інструментів з його платформи.

Замість «озер» — платформи клієнтських даних

Тиск на маркетологів, від яких вимагається використовувати максимально великі обсяги даних, постійно зростає. Але ці фахівці ніколи не мали відповідних інструментів, котрі дозволяли б отримувати те, що їм потрібно. Пули даних були або занадто малими (наприклад, веб-аналітика, CRM-системи), або занадто великими («озера» даних — data-lakes). Платформи клієнтських даних (CDP) дають змогу отримати найбільш релевантну для маркетологів аналітику (з якої найважливішими є дані щодо споживчого досвіду). Всі великі гравці (а це Adobe, Oracle, Salesforce, SAP та SAS) вже вивели CDP-платформи на ринок або в даний час активно працюють над їхньою розробкою.

Протягом 2020-го пріоритетнім питанням для більшості маркетингових підрозділів стане розгляд доцільності використання CDP-платформ.

Від персоналізованого маркетингу до персоналізованого досвіду

2019-го майже всі B2B-компанії були готові зробити ABM-стратегію (account-based marketing / «маркетинг ключових клієнтів») базовим підходом до маркетингової діяльності. Це дозволяє з набагато більшою точністю вибирати можливості для здійснення різних типів продажу, використовуючи для цього гіперперсоналізовану цифрову рекламу та традиційні технології роботи з потенційними клієнтами.

У поточному році ми спостерігатимемо перехід від «маркетингу ключових клієнтів» до фокусування на досвіді головних клієнтів компанії. Це втілюватиметься у більшій всебічності взаємодії із цільовими клієнтами (що, перед усе, передбачає безупинність цього процесу) та використання ширшого діапазону каналів, ніж у рамках традиційного маркетингу (як-от чатботи). Головна ціль: не стільки таргетування через персоналізовані рекламні кампанії та інформаційні повідомлення — скільки обслуговування потреб ключових клієнтів практично в режимі реального часу.

Шарлен Лі — Цифрова трансформація та інновації

Через велику кількість провальних цифрових ініціатив компанії змушені ставити перед собою менш амбітні цілі

60-80% програм цифрових трансформацій завершуються невдачею. Цей очевидний факт означає: необхідно переглянути підходи, на яких базуються такі програми. Діапазон проблем є дуже широким: від браку чітко визначених та гармонізованих цілей до «непередбачених» складнощів, через які реалізація проекту може припинятися. Ради директорів відмовляються фінансувати недешеві цифрові проекти тому, що вже не один раз бачили і непомірно амбітні плани, і «запеклі бійки» між підрозділами, котрі вважають, що саме вони мають стати головними рушіями цифровізації.

У найближчому майбутньому цифрові трансформації фокусуватимуться на відносно нескладних цілях. Наприклад, це може бути програма, що реалізовуватиметься силами різних підрозділів на agile-засадах з метою швидко показати переваги цифрової компетентності в межах цілої організації.

Лідери впроваджуватимуть системи збалансованих показників та стратегії, що відповідатимуть вимогам сучасного бізнесу

Минулого року у бізнесі відбувся переломний момент: 200 керівників — членів організації Business Roundtable — видали декларацію про те, що мета корпорації не обмежується створенням прибутків для акціонерів, а також включає в себе генерування цінності для клієнтів, інвестування в персонал, дотримання етичних засад у взаємодії з постачальниками та підтримку громад. Тож компаніям доведеться переглянути систему збалансованих показників, із тим аби відбити в ній нові реалії бізнесу. Але як створити системи оцінювання етичності поведінки? Які метрики можуть показати зростання цінності такого активу, як персонал? Як збалансувати суто фінансові і суспільно-значущі показники? Ці та інші аналогічні питання стануть для організацій пріоритетними.

Процес стратегічного планування стає гнучкішим

Однією із найболючіших проблем бізнесу є те, що процес стратегічного планування майже завжди протікає відповідно до заздалегідь визначених календарним циклів, у той час як «вибухові» події у зовнішньому середовищі майже завжди трапляються «несподівано».

Реалії сучасного бізнесу примушуватимуть організації переходити до гнучкішого стратегічного процесу, що ставатиме особливо очевидним у міру того як стратегічні підрозділи проходитимуть крізь цифрову трансформацію. Новітні інструменти (зокрема, колабораційні платформи) дозволяють здійснювати аналіз та коригувати стратегію практично в режимі реального часу. Найважливішим у цьому є те, що стратегічний процес нарешті «оживає», а не лежить законсервованим десь на «полиці» в очікуванні — коли ж настане час для впровадження необхідних змін.

ПродовженняГоловні цифрові тренди 2020 року: інтелектуальна організація та електронна комерція

За матеріалами "Altimeter’s Top Digital Trends for 2020", Prophet.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)