Тренди-2020: метаморфози персоналізації
Джерело: open
Те, що споживачі прагнуть персоналізації, вже давно не новина. А впродовж останніх 10 років вони звикли до підходу «все як сервіс», тому бажають отримувати максимально зручний товар, послугу чи досвід. Тепер ці два очікування поєдналися, створивши новий тренд.
На думку фахівців trendwatching.com, у 2020 році цифрові сервіси, реальні продукти та фізичні простори розвиватимуться й навчатимуться підлаштовуватися під потреби користувачів, змінюючись так, щоб бути максимально релевантними їхнім очікуванням.
Ця тенденція базується на природі людини: ми завжди перебуваємо у русі. Тому жоден продукти, послуга чи рішення не може залишатися ідеальним для клієнта довго. Скоріше за все, справжній ідеал — це вміння постійно адаптуватися під зміни у потребах людини. І зараз бізнес має все необхідне, щоб наблизитися до такого ідеалу.
Технології розпізнавання обличчя, сенсори та «розумні» ґаджети перетворюють світ на ландшафт, який змінюється відповідно до потреб споживачів. Результат — очікування щодо персоналізованої адаптації постійно зростають. Минулорічне дослідження Adobe та Econsultancy свідчить, що 39% глобальних компаній вже почали надавати клієнтам персоналізований досвід у режимі реального часу.
Тим часом підписки, сервіси на вимогу та спільний доступ стали частиною повсякденного життя мільйонів споживачів: скажімо, в США більше половини (54%) інтернет-покупців платять принаймні за одну послугу підписки (дані Clutch, вересень 2019 року). І, найімовірніше, ця цифра тільки зростатиме.
39% глобальних компаній вже почали надавати клієнтам персоналізований досвід у режимі реального часу
Продукти, які створені у відповідності до описаного тренду, зустрічаються у різних сферах бізнесу. Наприклад, японська косметична компанія Shiseido влітку 2019 року оголосила про глобальний запуск сервісу з догляду за шкірою Optune. Він працює наступним чином: користувач щоденно робить селфі через спеціальний мобільний застосунок. Алгоритм аналізує шкіру, бере до уваги фактори зовнішнього середовища (температуру, вологість), інформацію про сон.
Усі ці дані відправляються на пристрій, який кожного разу наново створює персоналізований крем для обличчя. Сервіс працює за моделлю підписки: сплачуючи щомісячно, користувач отримує картриджі, якими заправляється ґаджет. З їхнього вмісту й створюється крем у пропорціях, які залежать від даних, отриманих алгоритмом (він обирає з 80 тис. шаблонів). Кожна щоденна порція крему може відрізнятися від попередньої — якщо цього потребує шкіра.
Минулого року стартапу Baze вдалося залучити $6 млн інвестицій — що підтвердило попит на продукти, які здатні гнучко підлаштовуватися під користувача. Компанія пропонує клієнтам таку схему роботи: спочатку вона надсилає їм маленький пристрій, який безболісно за 5 хвилин бере аналіз крові. Потім користувач відправляє пристрій до лабораторії, яка тестує матеріал і визначає, чого не вистачає організму людини (клієнт бачить результати у мобільному застосунку). За цією інформацією створюється персоналізований набір вітамінів та мінералів.
Технології розпізнавання обличчя, сенсори та «розумні» ґаджети перетворюють світ на ландшафт, який змінюється відповідно до потреб споживачів
Baze також працює за моделлю підписки. Компанія рекомендує кожні три місяці повторювати тестування, щоб відслідковувати — як змінюються потреби організму й, за необхідності, формувати новий набір вітамінів.
Ще рік тому південнокорейська автомобільна компанія Kia Motors представила концепт READ (Real-time Emotion Adaptive Driving), створений спільно з MIT Media Lab. Ця система використовує штучний інтелект, щоб аналізувати емоції водія за його пульсом та виразом обличчя. А після цього адаптує освітлення, температуру, гучність звуку у машині, вібрацію сидіння — так, щоб людині було максимально комфортно.
Враховувати очікування споживачів, які стоять за цим трендом, варто практично будь-якому бізнесу. При цьому управлінцям можуть допомогти такі запитання: на яку форму персоналізації вашого продукту чекають споживачі? Як ви можете зробити його більш адаптивним, щоб він враховував мінливі потреби клієнтів?
|